El consum de televisió ha augmentat el 38% durant el confinament de la població per la Covid-19, segons un informe especial del Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual de Catalunya (BIAC).

Segons aquest estudi, el consum de programes de televisió ha passat dels 198 minuts per persona i dia habituals abans del confinament a 274 minuts (4 hores i 34 minuts), un increment especialment acusat entre els nens i els joves. Un dels motors de l'augment del consum televisiu han estat els informatius diaris, especialment els dels mitjans públics.

A Catalunya, TV3 ha estat la cadena que ha contribuït més a incrementar aquest consum diari de televisió (amb 14 minuts més i un augment del 48%), seguida de La Sexta (9 minuts més i un augment del 64%) i La 1 de TVE (7 minuts més i un augment del 54%).

L'informe destaca que «l'increment del consum televisiu més acusat se centra en la població més jove, que era la que menys televisió consumia»: per al conjunt de les televisions, el segment dels nens (de 4 a 12 anys) ha incrementat el consum el 68% i els joves (de 13 a 24 anys) l'han augmentat el 69%.

Aquests dos grups de la població ara consumeixen aproximadament tanta televisió com abans el segment d'edat entre els 25 i els 44 anys (111 minuts). Aquest augment de temps destinat a la televisió entre nens i joves ha estat particularment acusat en el cas de TV3, on ha crescut el 125% entre els nens i el 114% entre els joves.

El BIAC mostra que el confinament ha augmentat també el visionat de televisió en diferit i el consum de la televisió per a altres usos (internet, videoconsoles). El visionat de televisió en diferit s'ha incrementat el 43%.

Durant el confinament de la població, ha augmentat també el 34% l'ús de telèfons intel·ligents, el 22% el d'ordinadors PC i el 17% el de tauletes, i alhora s'ha incrementat en una hora diària l'ús d'aplicacions com WhatsApp i de les xarxes socials.

Cal destacar que, seguint les restriccions imposades per l'estat d'alarma, la majoria de televisions han adaptat la seva programació i molts presentadors ofereixen contingut des del seu domicili.