La crisi del coronavirus ha provocat que el 78% de la ciutadania s'informi més que abans de la pandèmia. El 90% dels ciutadans consumeix notícies com a mínim un cop al dia i el 52% ho fa tres vegades o més, per sobre del 28% d'abans de la crisi. Així ho revelen els resultats de la investigació sobre els canvis en el consum informatiu durant el confinament del grup de recerca Digilab de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (Universitat Ramon Llull), entre el 3 i el 10 d'abril amb una mostra de 1.220 persones de l'Estat espanyol. Els ciutadans tendeixen a refugiar-se en els mitjans coneguts: els digitals (38,3%) i els informatius de televisió (33,9%) són la primera opció.

L'estudi del grup de recerca Digilab recull també que el 80,3% dels ciutadans reconeixen haver rebut notícies falses o de veracitat dubtosa sobre la pandèmia, que procedeixen majoritàriament de les xarxes socials i aplicacions de missatgeria instantània (64,3%). En aquest sentit, WhatsApp és actualment la principal porta d'entrada de les notícies falses.