Danny Ocean, Rosalía i Aitana s’han convertit en els artistes favorits de la generació Z. Aquesta és una de les principals conclusions extretes d’una iniciativa conjunta de Ron Barceló i Spotify en què s’han estudiat les preferències musicals dels joves de l'estat espanyol en el marc de la celebració de Desalia 2022, que celebra el 15è aniversari del 28 de maig al 5 de juny a Punta Cana. 

La proposta tenia un doble objectiu: conèixer els gustos musicals dels joves de la generació Z i oferir viatges a Desalia 2022. Per això, s’han analitzat les llistes de reproducció a Spotify de més de 39.000 usuaris únics, de les 114.000 participacions registrades entre el 31 de març i el 2 de maig, i la majoria tenien una edat compresa entre els 18 i els 24 anys, sent la mitjana d’edat els 21.

Entre els usuaris la cançó que més agrada hi ha ‘Fuera del Mercado’, de Danny Ocean, èxit viral dels últims mesos a TikTok i que continuarà sonant amb força aquest estiu. La segueixen molt de prop ‘Candy’, de Rosalía, ‘En el coche’, d’Aitana, ‘Plan A’, de Paulo Londra i el ‘Pantysito’, d’Alejo. Tanquen la llista de cançons més sentides ‘As it was’, de Harry Styles, tres temes més de l’àlbum ‘Motomami’, de Rosalía – ‘Saoko’, ‘Bizcochito’ i la ‘Combi Versace’– i el ‘Rumbatón’, d’un dels precursors del reggaeton, Daddy Yankee.

Des que fa unes setmanes va llançar el seu àlbum més personal i experimental, Rosalía és l’artista més sentida per la generació Z gràcies al seu últim treball, seguida de Danny Ocean i Aitana.

Pel que fa a gèneres musicals, queda clar que els joves espanyols no són de rock, són més de ‘perreo’. El trap llatí arrasa entre els usuaris, seguit a bastant distància del pop espanyol, el gènere llatí. Completen el top 5 el pop i les cançons urbanes.