Les marques HBO Max i Discovery+ es fusionaran en una única plataforma de ‘streaming’ que començarà a operar a l’estiu del 2023, va anunciar aquest dijous el conseller delegat (CEO) de la nova companyia Warner Bros. Discovery, David Zaslav.

Es desconeix el nom amb què es comercialitzarà aquesta nova plataforma que, d’entrada, naixerà amb una base d’usuaris superior als 90 milions arreu del món al combinar els dos serveis ja existents.

HBO Max, llançat fa dos anys amb l’objectiu de convertir-se en la principal competència de Netflix i Disney+, suma en l’actualitat 76,8 milions d’usuaris als EUA., Europa i Llatinoamèrica. Per la seva banda, Discovery+ compta amb uns 24 milions de subscriptors, principalment als Estats Units.

El nou servei unirà els catàlegs de WarnerMedia i Discovery, que van iniciar un procés de fusió aquesta primavera per convertir-se en el segon grup mediàtic més important d’Amèrica del Nord, només per darrere de The Walt Disney Company.

Així, el nou conglomerat és propietari de marques tan populars com HBO, CNN, Warner Bros., Eurosport i DC Comics, que passaran a integrar la programació de la nova plataforma.

«Al cap i a la fi, posar tot el contingut junt era l’única manera de fer aquest negoci viable», va explicar el cap d’estratègia de ‘streaming’, JB Perrete, durant una trucada amb inversors.

Signes de saturació

La unió dels dos serveis arriba en un moment en què el mercat del ‘streaming’ està començant a mostrar els seus primers signes de saturació. Netflix acumula dos trimestres seguits amb pèrdues de clients; la plataforma CNN+ va clausurar el seu servei un mes després del seu debut i altres apostes com Apple TV+ no acaben d’arrencar malgrat comptar amb inversions milionàries.

Possibilitat d’anuncis

Al respecte, Zaslav va avançar que el seu grup ja treballa amb la idea d’oferir una subscripció més barata, fins i tot gratuïta, a canvi d’anuncis, el mateix que Netflix implementarà l’any que ve.

Les ensopegades que les plataformes s’estan trobant han portat que els estudis de Hollywood canviïn l’estratègia que van començar durant la pandèmia i tornin a apostar per les estrenes exclusives en cines perquè les pel·lícules resultin rendibles.

Aquesta mateixa setmana, la factoria va decidir cancel·lar l’estrena de ‘Batgirl’, un film ideat per llançar-se per HBO Max, després d’invertir 90 milions de dòlars en el seu rodatge.

«La nostra estratègia ha canviat l’últim any i reflecteix la importància, però no la dependència, de l’‘streaming’», va assegurar Zaslav.