Tradició
Sant Vicenç de Castellet ajorna els Tres Tombs
La festa, que s'havia de fe aquest diumenge 9 de març, es trasllada per les previsions de pluja al diumenge 23

Sant Vicenç de Castellet celebra els Tres Tombs
David Bricollé
Sant Vicenç de Castellet ha traslladat dues setmanes més enllà la celebració de la Festa de Sant Antoni Abat, que estava programada per a aquest diumenge, 9 de març. La previsió de mal temps i d'intenses pluges, davant d'un acte que se celebra íntegrament a l'aire lliure i que mou centenars de persones tant com a participants com de públic, ha fet que els organitzadors, l’Associació Cultural de Carreters i Cansaladers de Sant Vicenç de Castellet, hagi pres aquesta decisió amb suficient antelació. En concret, la festa s'ha programat ara per al diumenge 23 de març.
L’any passat la festa va complir 110 anys, i l’entitat que l’organitza actualment, l’Associació Cultural de Carreters i Cansaladers de Sant Vicenç de Castellet, fundada el 1924, va celebrar el seu centenari. Però, a més de ser els encarregats que la festa de Sant Antoni continuï molt arrelada al poble, un dels valors més importants de l’entitat és que s’ha convertit en recuperadora i preservadora del patrimoni dels sistemes de transport d’abans. Actualment, l’entitat té sota la seva custòdia (i els llueix el dia de la festa) una desena de carruatges antics.
Centenari
Una de les joies és un antic carro dels bombers, que també està a punt de convertir-se en centenari. Equipat amb una bomba d’aigua, va ser comprat per l’ajuntament l’any 1926, després d’uns greus incendis que van afectar algunes cases del poble.
O l’antiga tartana amb coberta de tela, donació d’una família local, que va ser acuradament restaurada per l’entitat. L’associació té sis carros més entre els que s’utilitzaven per al transport convencional, per al transport de mercaderies o eines per a les tasques agrícoles. També custodia una diligència de transport col·lectiu que l’entitat utilitza durant el Tres Tombs i altres festivitats.
Si es manté el programa que s'havia preparat, la Festa de Sant Antoni del diumenge 23 de març començarà a les vuit del matí amb una despertada amb coets, alhora que els participants i socis es concentraran per esmorzar. Dues hores més tard, a les deu del matí, els grups musicals faran un passeig pel poble i poc abans de les dotze tindrà lloc davant l’església la benedicció d’animals després del repic de campanes. Després vindrà la cercavila, que culminarà amb els tradicionals Tres Tombs.
- Sílvia Orriols, d'AC, replica al regidor de Seguretat de Manresa, Anjo Valentí: 'Qui ets tu per castrar la seva carrera professional?
- Mor Oihane Mateos, comunicadora icònica i actual directiva d’EITB, als 45 anys
- Chicho Sibilio, l'adeu prematur del rei de la distància
- Nina Bouraoui, escriptora: «Vaig aprendre més del món de la nit que anant a la universitat»
- On i a quina hora veure l’eclipsi solar a la Catalunya central? El mapa definitiu per saber com serà a cada municipi
- Mor un veí de Camps en caure amb el cotxe per un barranc a la BV-3008, a Fonollosa
- Un nou episodi de tempesta deixa una forta pedregada, inundacions i un arbre caigut a Llívia
- Cridar no és sinònim de poder: El que realment revela la psicologia sobre els qui eleven el to de veu