L'Ajuntament de Manresa ja no haurà de pagar enguany, per primer cop en deu anys, un suplement a l'empresa concessionària de la zona blava, com ha estat fent durant una dècada en virtut dels acords subscrits pel govern tripartit de Jordi Valls, que va oferir a Eyssa unes condicions excepcionalment favorables com a contrapartida pels sobrecostos del pàrquing i la plaça de la Reforma. Aquella operació va condemnar la ciutat a pagar en comptes de cobrar per la zona blava, i els ciutadans a tenir la tarifa més cara de l'Estat. Per treure's la llosa de sobre ha calgut ni més ni menys que doblar el nombre de places que Eyssa té concedides, fins a 1.182, amb la consegüent pèrdua d'aparcament gratuït. Però el més amarg de tot plegat és que aquest esforç es va fer amb l'objectiu que el pàrquing de la Reforma fos un motor transformador del Barri Vell i que revitalitzés l'illa de vianants atraient-hi clients. Contra el que vaticinava el govern, no ha passat. La plaça va sent acceptada i el pàrquing va sent útil, però l'efecte transformador no ha existit. I a quin preu.