El projecte d'introduir sessions de ioga i concentració -l'anomenat 'mindfulness'- a les escoles de Manresa va néixer com una excentricitat fa tres anys i a hores d'ara la resposta ha estat tan favorable que ja hi ha prop de 2.400 estudiants que hi participen i 250 professors implicats o en procés de participar-hi. L'experiència demostra que és útil i que és una bona eina per millorar el rendiment escolar. La iniciativa compta amb el patrocini de l'Ajuntament de Manresa, que en paga a l'escola que hi participa una tercera part del cost, però el centre n'ha de costejar la resta, ja sigui amb quotes directes a les famílies o a través de les AMPA. I tanmateix, la participació creix. És un símptoma molt revelador de les possibilitats d'innovació que presenten les escoles. En un moment en què és palès per a tothom que el sistema d'ensenyament tradicional ja no serveix, i en què no acaba d'imposar-se una alternativa renovadora, les iniciatives valentes mostren el camí. El canvi que esperem no arribarà sense atreviment.