Al Lidl de Manresa estan habituats a veure espavilats aprofitar un descuit per sortir amb un carro de la compra ple i sense pagar. Al que no estan acostumats els clients és que siguin ells les víctimes d'un robatori i encara més si aquest no té lloc dins d'una botiga sinó a casa seva. La cadena de supermercats alemanya és l'últim esquer que han utilitzat els estafadors cibernètics per intentar pescar calés a la xarxa, pràctica coneguda com a phishing (pesca). N'han alertat els Mossos; circula un correu electrònic que diu ser de Lidl però que en realitat és d'un estafador que aprofita el descuit de l'usuari per apuntar-lo a serveis prèmium o quedar-se-li dades bancàries. De llestos n'hi ha hagut sempre i fins i tot al calendari hi ha una data reservada a recordar-ho, el 8 de juny, Dia Mundial contra la Falsificació. I mentre hi hagi qui pica, n'hi continuarà havent. Tot i ser una societat digitalment madura, les estafes a través de l'e-mail segueixen funcionant, i generen ingressos a qui les dissenya. Ments enginyoses capaces de trobar la temàtica i les paraules que faran caure més d'un al seu parany. A tenir en compte: solen ser correus que no es dirigeixen a nosaltres pel nostre nom; al navegador no apareix un cadenat tancat al costat de la URL on ens envia; cap entitat bancària ens demanarà les claus d'accés (que ja té); i creure que un supermercat o banc ens vol fer un regal és una utopia.