Que Fernando Alonso vol córrer el Dakar 2020 era el secret pitjor guardat de la història del motoresport. Per fi dilluns d'aquesta setmana la TV francesa donava la notícia, més que res perquè dimarts començava la seva preparació al desert de Namíbia, i la resta de premsa del planeta repicava la notícia.

En el moment en què el Dakar va decidir deixar Amèrica del Sud per anar-se'n a Aràbia Saudita, atret pels petrodòlars i la necessitat de reinventar-se, atès que la majoria de països sud-americans no volien o no podien pagar les quantitats demanades, es veia que tindria la necessitat d'un bon màrqueting per la mala imatge que té la monarquia alauita. Qui millor que Fernando Alonso per fer aquesta funció?

El pilot asturià és sens dubte un del millors de la història, però també un dels que han pres les decisions esportives més equivocades. Durant molts anys ha estat corrent amb el cotxe equivocat havent tingut l'oportunitat de fer-ho amb el correcte. Un cop acabada la seva vida a la Fórmula 1 busca noves sensacions. Le Mans, Indianapolis i ara el Dakar.

Indianapolis i Le Mans han pogut veure els «dos» Alonso. A Indianapolis ha corregut dos cops, tots dos amb McLaren, però el primer any dins l'equip americà de Mario Andretti i el segon amb l'estructura directa de fàbrica. El primer any no va anar del tot malament, va arribar a liderar la carrera, fins que poques voltes abans del final es trencà el motor. El segon any McLaren, amb la supèrbia i tot el potencial dels equips de F1, impensable en les curses americanes, varen fer el ridícul més espantós i fou un dels tres vehicles que no es classificaren per la cursa.

A Le Mans, l'Alonso encertat, amb Toyota, ha corregut dos anys i els ha guanyat tots dos. El cert és que no es podia equivocar perquè Toyota ha estat aquests dos anys l'únic equip oficial. Per la història de la competició i en la memòria dels que ho vàrem gaudir, quedarà la seva alta velocitat i precisió durant la nit del primer any.

L'anunci que Alonso corria el Dakar anava acompanyat que Marc Coma l'acompanyaria assegut al seient del costat. Compte, el cinc vegades campió en motos i tres vegades director esportiu se'n va a fer de copilot. Aquesta sí que és una notícia! Sens cap mena de dubte tots estàvem convençuts que més d'hora que tard el Marc tornaria al Dakar en cotxes. Però al seient de la dreta?

Si dilluns va ser France TV, dimarts va ser Toyota Ganzoo Racing, i el director de l'equip, Glyn Hall, en cap moment diu que sigui aquest any que corri Alonso ni que el Marc sigui el seu copilot. El primer és lògic, atès que Alonso està començant, tot i que tots sabem que és boníssim, no podem saber com s'adaptarà a una especialitat que no és la seva. En referència al Marc sí que és més estrany, si estigues fet Hall seria el primer a dir-ho.

Què estè passant? No ho podem saber. El que sí que sabem és que els periodistes «amics» d'Alonso en cap moment parlen del Marc i a canvi podem trobar diaris com el Marca que hi dediquen una pàgina. Per altra banda, ni per les xarxes socials ni a la seva pàgina oficial, el Marc no diu res. El que pot estar passant és que hi hagi contactes amb el Marc. Sabuda és la seva bona relació amb l'equip, fins al punt que ha provat l'auto del sud-africà Giniel De Villiers, «alma mater» de l'equip. Però el Marc s'ho està pensant. Avui en Coma és el director general del grup KTM Espanya, i no deu ser fàcil compaginar les dues coses, i encara més sabent com són els de la casa austríaca i el professional que és el Marc. Marc Coma no pujarà a un cotxe de copilot, si no està segur que ho pot fer bé i, per saber-ho, primer caldran moltes hores d'entrenament. Dit això, si el Marc diu que sí, segur que ho farà també com el millor.

Una altra de les possibilitats fora que Àlex Haro, copilot de Nani Roma, fos l'escollit. Dins del món del motoresport és sabut que enguany hi ha hagut contactes seriosos. Sigui com sigui, ho sabrem molt aviat.