L'Ajuntament de Manresa havia autoritzat un increment del 27% del preu del bitllet senzill -el més utilitzat- del servei d'autobusos urbans els dies laborables. Les raons econòmiques de la decisió havien estat presentades al ple municipal, i la majoria de forces polítiques les havien admès, però als barris les coses es veien d'una altra manera, i el dies següents les reaccions a l'augment van començar a sortir a la llum pública. A la redacció de Regió7 van arribar sengles comunicats de la Coordinadora de Transports Públics, de l'AV de la Carretera Santpedor i de la Comissió d'Urbanisme de l'AV de la Font dels Capellans; tots tres condemnaven la decisió de l'Ajuntament i retreien el fet de no haver consultat els sectors populars abans de donar l'autorització. En la informació, el diari recordava l'informe s'elaboració pròpia que havia publicat dos mesos abans sobre els avantatges i desavantatges del transport públic a Manresa. «Allà s'hi recollien unes quantes alternatives aportades per persones que dominaven la matèria: apujar preus, subvenció municipal, municipalització del servei, convertir Manresa en una gran illa de vianants.