23 de octubre de 2019
23.10.2019

Baixa productivitat, diu?

22.10.2019 | 23:27

Hi ha un problema de productivitat a l'economia espanyola? I per què? Potser una petita història ens ajudarà a respondre-ho.


Una tarda qualsevol una teleoperadora d'accent impossible truca a un usuari per informar-lo que hi ha una versió millorada de l'aparell «desco» (descodificador) que connecta el seu televisor amb la fibra òptica. Com que ja és client l'hi ofereixen molt barat i ell ho accepta.


Al cap de deu dies arriba un tècnic alt, prim, ros, rus i molt amable. Porta el nou «desco» però, ai las!, és d'endollar, i no wifi (sense fils) com el seu. El rus truca a la central. La comanda no diu res del wifi. No tenen la fitxa de client? No hi consta la mena d'instal·lació que van fer ells mateixos?


Cap problema: el tècnic ros i rus és un professional i gestiona un canvi en la comanda. Però no porta al damunt cap unitat de l'aparell correcte. Contrasten agendes i queden per a l'endemà a les dotze. L'endemà, però a quarts de dues, truca una altra persona: és el tècnic que ve a instal·lar el «desco» i que es disculpa pel retard a causa de les manifestacions. Aprofiten la conversa per confirmar el servei. «Wifi, oi?», diu el client. «No, la comanda no ho diu». Porta el d'endollar, i no en té cap dels altres. «Doncs estalviï's el viatge». «Ja el trucaran». «Gràcies».


Dues hores més tard: sona el telèfon però la trucada es talla. Mentrestant ha arribat un missatge al mòbil: «Mensaje 1/1 de Autómata5-010: en breve nuestro servicio automático de voz se pondrá en contacto con usted para concertar una cita para la instalación solicitada a Movistar/operadora».


Llavors, cansat de perdre el temps i que el perdin els altres, truca al telèfon d'atenció al client, on un comercial se l'escolta amb paciència i li diu que modificar una comanda és una cosa molt complicada; val més que l'anul·li i al cap d'uns dies en faci una altra, si encara el vol. D'acord: el client diu alt i clar que sol·licita l'anul·lació. El trucaran per confirmar-ho. Perfecte. Quant a tornar-hi, pensa, la tele ja es veu prou bé.


S'ha acabat? No! Al cap d'uns minuts arriba la trucada anunciada «en breve» pel missatge de l'Autómata5-010. «Llamo de incidencias. Vostè ha encarregat un «desco»? Au, tornem a explicar-ho tot. «Per tant, vol anul·lar la comanda?» «Sí, ho vull». «Entesos. Bona tarda». A veure què més passa a partir d'ara.


Moltes voltes per no anar a parar enlloc. I han perdut una venda. Un bon exemple de baixa productivitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Club Subscriptor Regió7

Avantatges i ofertes

Consulta les promocions exclusives vigents per als subscriptors de Regió7. 

 
Quiosc Regió7

Consulta l'exemplar d'avui

Al quiosc del diari pots llegir en format digital l'edició publicada en paper. 

 
L'últim El més llegit