Fa quaranta anys la (desapareguda) oficina del (desaparegut) Banc Mercantil de Manresa a la Plana de l'Om exposava «el projecte i el material» que els expedicionaris del CECB «utilitzaran en l'ascensió a l'Himàlaia, i més concretament al cim del Lhotse i possiblement de l'Everest». Davant l'oficina romania també exhibit «el camió Pegaso amb el qual es transportaran les 10 tones de material i els 9 homes fins al petit reialme del Nepal». Per resoldre el dilema de transportar el material en camió o en avió, explicaven els expedicionaris, «vam comparar les despeses dels dos mitjans de transport; el primer ens costa unes 300.000 pessetes -sense considerar el cost del camió-, en avió val 2 milions de pessetes. I si bé hi ha la possibilitat de transportar el material en vaixell, vam descartar aquesta solució doncs ens suposava tenir-ho tot preparat per embarcar en el mes de setembre. El transport en camió no és, ni molt menys, fàcil, caldrà enfrontar-se amb les carreteres cobertes de neu de l'altiplà anatòlic, amb els deserts de l'Iran, a les incomptables traves i gestions de cada duana i també a les incomoditats del petit espai on hi conviuran les 9 persones».