11 de febrer de 2020
11.02.2020

Frenada a l'autopista

10.02.2020 | 20:41

El trànsit a l'autopista de Manresa a Terrassa va començar a disminuir el 2008, amb l'inici de la crisi econòmica, i no va remuntar fins al 2014. Des de llavors, coincidint amb la bona evolució de les xifres macroeconòmiques, la circulació a la C-16 es va anar incrementant durant cinc anys seguits. Ara, l'impuls sembla que s'ha acabat: l'any passat ja no va créixer, sinó que va perdre un 0,1%. La xifra s'ha estancat i ha quedat lleugerament per sota del màxim del 2007. Ara són 19.208 vehicles diaris i llavors n'eren 20.848. Tot indica que la C-16 té un sostre entorn dels vint mil, cosa que resulta molt negativa per al Bages. La principal funció de l'autopista és treure trànsit de la desbordada i exasperant C-55. A hores d'ara sembla que ha deixat de fer-ho. No és estrany, tenint en compte que és entre les més cares de l'estat i, al damunt, obliga a pagar amb un sistema irritant si no es vol haver de contractar el servei de teletac al banc. Si l'estratègia per a la C-55 partia de la base que el trànsit s'aniria transvasant, caldrà revisar-la. No està passant. Autema no hi ajuda. La Generalitat ha de respondre una pregunta òbvia: i ara què?

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Club Subscriptor Regió7

Avantatges i ofertes

Consulta les promocions exclusives vigents per als subscriptors de Regió7. 

 
Quiosc Regió7

Consulta l'exemplar d'avui

Al quiosc del diari pots llegir en format digital l'edició publicada en paper. 

 
L'últim El més llegit