El Pla Director de Mobilitat de l'àrea metropolitana de Barcelona inclou, encara que pugui semblar sorprenent, Berga i Moià, a més de Manresa, que n'és una part més previsible. Els tres municipis i Igualada hauran de limitar abans del 2025 la circulació dels vehicles més contaminants per algunes parts dels seus termes municipals, suposadament les més congestionades i poblades, les més cèntriques, les que atreuen més trànsit privat. Això vol dir que molts propietaris de vehicles -i els autobusos de la flota de transport públic que són, de llarg, les màquines més contaminants de tot Manresa- no podran arribar a qualsevol lloc de la seva ciutat de destinació. I aquesta és una limitació molt seriosa que exigeix un temps d'adaptació suficientment ampli, i molta informació. Lamentablement, és difícil que pugui ser així. Ara com ara, quatre anys i mig abans de la data prevista, no hi ha ni la més mínima pista de quines seran les limitacions i com s'aplicaran. Ja serà prou estrany crear una zona de baixes emissions a Berga o a Moià; només falta fer-ho precipitadament, amb els ajuntaments poc preparats i amb els ciutadans desinformats.