A la C-55: finalitzen les obres entre Can Gomis i Monistrol de Montserrat després de 25 mesos i sense tercer carril. Què ha passat amb el tercer carril? Es van adjudicar les obres l'octubre del 2017, amb una finalització prevista per al març del 2019, però fou prorrogada fins a l'abril del 2020 i va tenir una nova pròrroga de finalització fins a l'octubre del 2020. Tres endarreriments per ajustaments de projecte i desaparició del tercer carril licitat! Més enganys en aquesta carretera, cap demanda d'explicació dels polítics de la comarca, com sempre, callats.

A Castellbell i el Vilar, un nou tram de ratera, ara tot el tram fins a Manresa el tenim amb mitgera, precisament el tram que s'havia de desdoblar segons els tres projectes de l'any 2011 del conseller Recoder, que van costar 4 milions d'euros i dormen als calaixos de la conselleria de Territori. També des del 2017 la Generalitat no dona dades IMD de la C-55, fins aquell any les dades oscil·laven entre els 28.000 vehicles/dia a Olesa i els 37.000 vehicles/dia a Manresa, tampoc funcionen els panells informatius instal·lats (únicament en ocasions excepcionals).

C-16: quatre anys per reconèixer que les bonificacions de l'autopista no funcionen, però a partir de setembre les amplien, gratuïtat els dies feiners a qualsevol hora al tram Sant Vicenç/Sant Fruitós, aquestes bonificacions l'any 2018 van costar als contribuents quasi 27 milions d'euros, més bonificacions i més milions per a la concessionària... Per «gaudir» de les bonificacions s'ha d'utilitzar el Tele-tac, que comporta més diners per a empreses, o el Satelise, amb molts errors de funcionament i les conseqüències per als usuaris que comporta. La solució no és rescatar Autema amb més bonificacions, les darreres dades proporcionades per Ferrovial assenyalen un IMD de 16.329 vehicles/dia el primer trimestre del 2020 i 11.490 el segon trimestre, cal invertir aquests diners entregats tan alegrament a l'autopista en infraestructures útils per a tota la població.

B-40: la història interminable, allò que s'ha venut sempre com la gran solució per unir l'autopista C-16 amb el Baix Llobregat, la Zona Franca, el port i l'aeroport... l'acabament del tram Viladecavalls/Olesa, aquest mes de juny passat es va posar a informació pública, el projecte de modificació d'aquest tram, després de l'esfondrament d'un quilòmetre i la necessitat de millorar les contencions i connexions, inclou l'expropiació de més ter-renys dels municipis d'Esparreguera, Abrera, Viladecavalls i Terrassa, aquest nou projecte també inclou l'adaptació del túnel d'Olesa, a mig construir. Fomento ja no dona cap data d'acabament de l'obra.

Conclusió trista: de tres infraestructures essencials no en tenim cap de realment útil per a la Catalunya Central, per no parlar d'un transport públic molt deficient, aquest seria un altre tema per tractar en profunditat. Els polítics, mentrestant, callen com xaiets!