Ferrocarrils de la Generalitat es farà càrrec a partir del 2024 de l'explotació dels trens de l'R12, de Lleida a Manresa, actualment operats per Renfe. Ho va anunciar divendres el conseller de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, que també es va aventurar a avançar que aquest canvi d'operador tindrà, en el moment que s'apliqui, una millora immediata perquè es doblarà l'actual xifra de serveis, de manera que es passarà dels 6 actuals a 12, i que per a la realització del nou projecte FGC comprarà quatre nous trens (tres en operació i un en reserva), i es construirà un nou centre operatiu per donar més bon servei a les noves necessitats, així com per a la ubicació de tallers i cotxeres. L'anunci no pot fer sinó aixecar bones expectatives. Pel que suposa de compromís i de concreció, i per la reconeguda trajectòria de Ferrocarrils com a operadors, davant d'un currículum de deixadesa de Renfe. D'aquí a quatre anys, però, caldrà passar de les paraules als fets. I serà el moment per descobrir si un bon servei equival a una bona demanda. Amb l'actual és una quimera.