El comerç local afronta una campanya de Nadal molt atípica, per dir-ho amb suavitat. Més enllà de la restauració i l´hoteleria, severament castigats per les mesures anticovid que no han comportat ajuts extraordinaris per pal·liar els efectes d´un llarg tancament i d´unes restriccions duríssimes, el comerç és un altre dels sectors amenaçats pel control de la mobilitat, el temor al contagi i l´impacte generalitzat de la crisi econòmica que constreny les despeses, tot i que les dades indiquen que l´estalvi familiar està en nivells de rècord. Les associacions comercials del territori intensifiquen les seves campanyes per promoure la compra de proximitat, també amenaçada per l´increment del comerç online, molt afavorit pel confinament global de la primavera. La manca de subministraments procedents de països asiàtics és un altre obstacle per als establiments de casa nostra, que hauran de redoblar esforços per superar totes les conseqüències de la pandèmia. El consumidor pot col·laborar a mitigar el declivi. La solidaritat social i econòmica també és, en certa manera, això.