Moltes ciutats catalanes han fet, durant les darreres dècades, grans obres que han adaptat a la realitat d´avui les seves infraestructures ferroviàries. En aquest marc, l´existència a Manresa d´un baixador de FGC que crea un tap urbanístic en un espai privilegiat de Manresa ha estat des de fa anys un elefant al mig de l´habitació. S´han barallat idees agosarades i s´ha especulat amb propostes, però mai s´havia fet un projecte solvent i amb voluntat política al darrere. Ara, per fi, FGC posa a sobre la taula un pla de debò que neix per portar-lo a terme. El soterrament de la línia per portar el Baixador a sota plaça Espanya i alliberar tot l´espai de la línia soterrada és una operació urbanística de primera magnitud que realment trasforma una part de la ciutat. Té un cost important, uns cinquanta milions, però menys que altres que s´han fet realitat en altres ciutats. A Manresa li toca poder pensar en el futur amb ambició, i ha de poder pensar en ella mateixa com un lloc on coses així són possibles. Ara caldrà que ho sigui realment, i que el projecte no quedi com un miratge prelectoral.