Carreteres de poble
La manera com s’ha construït aquest país secularment, amb una autoritat central llunyana i ineficient i amb la societat civil i els ajuntaments espavilant-se per dotar els ciutadans de les infraestructures i els serveis necessaris, ha fet que carreteres, escoles i hospitals no estiguin, sovint, en mans de qui està en millors condicions per gestionar-los. Per a molts municipis minúsculs, ser titulars d’un camí o d’una carretera local és una maledicció, una càrrega que pesa sempre com una llosa i amenaça d’arrossegar el municipi a la ruïna. Per a un municipi de cent habitants, tenir un esllavissament a la carretera pot suposar un enorme maldecap impossible d’afrontar. Però alhora, sovint, aquests camins o petites carreteres són vitals per al poble, essencials, perquè són la via que els comunica amb la carretera principal i amb la resta del món. Depenen, per tant, d’una infraestructura que està a les seves mans i que els supera. Ara, la Diputació de Barcelona n’assumeix unes quantes, i les millorarà. És una iniciativa molt positiva que hauria d’estendre’s fins a ser general. Que les carreteres depenguin dels alcaldes és una anomalia que cal anar eliminant.
Subscriu-te per seguir llegint
- La Policia Nacional alerta sobre aquesta estafa que buida els comptes bancaris
- Ikea sorprèn amb el sabater per a l'entrada que sembla un moble de disseny
- La floració de les tulipes, un fenomen turístic al Berguedà
- Una desena de famílies d'Olvan denuncien que els fan fora de casa tot i haver pagat sempre el lloguer: "És un malviure
- El gest desagradable d'una soltera en conèixer l'afició de la seva cita a 'First Dates
- Sánchez cancel·la la seva agenda i valora deixar la presidència
- S’enfronten a vuit anys de presó per robar material d’Ausa i revendre’l
- L’Ajuntament de Manresa demana a la Guàrdia Civil que marxi, com ja va fer fa 5 anys