El 1997, set anys després del traumàtic tancament de la mina, Cardona obria als visitants les portes de la Muntanya de Sal, el que alhora era la llavor de l’obertura de la vila ducal a l’àmbit turístic. Camí de les tres dècades, Cardona ha de seguir picant pedra per mantenir aquest com un motor econòmic. Però la millor notícia és que ja s’hi ha convertit. El municipi bagenc ja fa anys que és a l’aparador del turisme, amb apostes més que consolidades com són el Parc Cultural de la Muntanya de Sal, el castell, el nucli històric i les visites guiades, complementades amb l’activitat de l’Auditori Valentí Fuster. L’entrevista que Regió7 publicava ahir amb el director de la Fundació Cardona Històrica, ens gestor del patrimoni turístic, posava de manifest el molt camí recor-regut, els fonaments posats, però també la convicció que cal buscar nous horitzons i mercats perquè la roda no pari de girar i, si pot ser, de créixer, fins i tot per la més que estimable xifra dels 100.000 visitants. El de Cardona és un molt bon exemple de com buscar noves oportunitats després d’una crisi. Cal seguir-hi treballant, però s’ha fet molt camí.