Opinió | TRIBUNA
14 anys, Plataforma C-55
El passat dia 8 de juny, la Plataforma No Més Morts a la C-55, va complir els 14 anys de la seva creació. No podem dir celebrar, perquè la Plataforma es va crear per un fet luctuós, la mor a la carretera C-55 d’un nen de quatre anys de Castellgalí i un senyor de Manresa, a més d’altres persones ferides.
Va ser un punt d’inflexió: JA N’HI HA PROU! De víctimes d’una carretera, amb centenars de morts. Ens van voler acontentar amb una cosa que en van dir 2+1, uns petits trams amb carril d’avançament i una mitjana de separació, tot força «cutre», si tenim en compte que bona part d’aquesta «Ratera» està sota mínims, amb unes mides d’amplada d’uns 13,5 metres; quan les mides normals de carretera 2+1 són de 20,5 metres, de fet amb uns 2,5 metres més d’amplada, uns 23 metres, es pot convertir en una via 2+2.
Sí! Van disminuir les víctimes mortals, però no els accidents, amb molts ferits i grans retencions. El passat any 2024, es produïren 2 morts, 12 ferits molt greus i 158 menys greus i lleus. Són uns fets que hem repetit i repetit fins al cansament.
Aquesta «Ratera» 2+1 la van començar a construir l’any 2015, curiosament quan s’hauria d’haver posat en marxa els 3 projectes de desdoblament, amb el seu corresponent estudi d’impacte ambiental i que van tancar en un calaix de la Conselleria de Territori, esperant la seva caducitat. Gràcies, govern de Catalunya!
Però deixem el passat, com alguns no paren de dir-nos i, anem al present, aquests darrers dies força moguts amb comissions al Parlament, declaracions i força treball per part de tota la gent implicada.
El passat dia 30 d’abril, aquesta Plataforma juntament amb els companys de Xarxa 7 compareixerem en una comissió de Territori al Parlament de Catalunya, i que va concloure aquest 11 de maig amb la compareixença de representants de la Cambra de Comerç de Manresa i de PIMEC Catalunya. D’aquestes compareixences i els resultats, aquest mitjà n’ha informat amplament, però potser no són tan favorables i tan bonics com els presenten... o encara ens tocarà picar pedra?
Ens diuen asèptics, desconfiats, fins i tot negatius... però després de més de vint-i-cinc anys esperant i no arribar enlloc, no és normal que desconfiem, i pensem que potser ens volen fer empassar un 2+1 de nou, però ja els diem que no acceptarem una nova dilació, el 2+2 ha de ser una realitat imminent.
També ens han dit que tenim mania a la C-16, no li tenim mania, encara que ens ha costat més de 500 milions d’euros en bonificacions, i continuem pagant milions a la sangonera, però creiem terrible que aquesta autopista serveixi d’excusa per no desdoblar la C-55, amb el mantra de què transvasaran tants vehicles de la C-55 a la C-16 amb les noves bonificacions, que no caldrà desdoblar. Un fet que les darreres dades IMD de què disposem, ho desmenteixen.
Esperem que aquests nous estudis que aviat haurien de sortir a la llum, ens donin una alegria a tota la Catalunya central i que la C-55 sigui una digna via de la xarxa bàsica de carreteres i, un primer pas per dignificar tot el tram sud de la C-55 i, també millorar el seu tram nord.
- Un grup de joves colpeja l'home que anaven a atracar a Manresa
- Albert López i Marisol Hosta, guanyadors del Joc de Cartes amb La cuina d'en Tikus
- Vaig pensar que seria avorrit perquè no ens vam llançar ganivets
- Crim de Manresa: amics de la víctima que van tenir els sospitosos a les aules
- Descobreix els tres tipus de viatges de l’Imserso que fixa el Govern: destinacions, preus i dates
- Uns petards provoquen un incendi a Berga
- Crim de Manresa: Ceuta continua estant a mil quilòmetres del Bages
- Un home mig nu atura el trànsit al mig de Solsona
