Opinió | a tort i a dret
Defensar el castellà per Sant Jordi
Mira que hi ha dies a l’any per defensar la llengua castellana a Catalunya. Començant pel de la Constitució, que consagra la seva preeminència (« deber de conocerla y derecho a usarla»), continuant pel de la Hispanitat («nunca fue lengua de imposición»), i passant pel Dia de la Sentència, que en no tenir una data fixa alguns anys s’ha celebrat diverses vegades. Si el castellà té tants dies per defensar-lo, perquè els dirigents catalans de Vox i el PP donen prioritat a aquesta defensa en els seus comentaris justament la festa de Sant Jordi? És que no en tenen prou amb l’agressió perpetrada pels seus corresponents aragonesos?
Pagar el Nou-nou-Congost - Diu l’alcalde Marc Aloy que l’Ajuntament de Manresa està buscant finançament per al sobrecost de fer un pavelló nou al Congost en lloc de reformar l’existent. Si el busca és que no el té, però no pot fer-se enrere perquè t l’apedregarien a les eleccions. Desitgem-li sort en la recerca d’ajudes, i que no passi com amb el Casino i el Kursaal, equipaments esplèndids, necessaris, i pagats bàsicament per la ciutat.
Regularització amb mala nota - La majoria de votants del PSOE estan a favor de la regularització extraordinària d’immigrants, i la majoria dels del PP hi està en contra. La pregunta podria ser: voten el que voten perquè pensen el que pensen, o és al revés i decideixen el que pensen després d’escoltar al partit que voten? L’ou o la gallina? O una mica de cada? En tot cas, la majoria dona mala nota per igual a govern i oposició per com gestionen l’afer. Senyal que la ciutadania, més intel·ligent del que pensen molts polítics, vol que les coses es facin ben fetes, i en matèria d’immigració significa assolir un consens ampli i central, i regular a l’avançada per no haver d’anar després a apagar focs.
Pecat que fa forat - Als EUA creixen els brots de xarampió perquè augmenta el percentatge de famílies que no vacunen la mainada. És un efecte de la dèria anti-vacunes atiada per les xarxes i pel mateix departament de Salut del govern Trump, combinada amb la sacralització del dret absolut dels pares a decidir. Però aquest dret implica pagar les conseqüències del que decideixes. Pagaran els pares pels problemes de salut dels nens als que neguen la vacuna? I pels efectes del brot en la comunitat? La part bona de la mala notícia és que potser decantarà als dubtosos.
- Els tècnics d'Hisenda rebaixen la devolució a Shakira als 27,4 milions després de conèixer la sentència de l'Audiència Nacional
- Comprar un tractor, una missió gairebé impossible: 'El preu de la maquinària s'ha triplicat, però els productors cobren el mateix
- Se suspèn el Festival i l'Acadèmia de Música de Solsona per les acusacions de tres exalumnes del Liceu al president de la fundació
- Un bus que surt ple de Barcelona admet passatgers que van a Berga i exclou els de Sallent i Navàs
- Jonathan Andic, fill d’Isak Andic, detingut pels Mossos per la mort del seu pare a Collbató
- Les dones musulmanes agredides a Manresa: 'Tenim por que ens ho tornin a fer
- L'OCU adverteix: les amanides preparades de supermercat són perilloses per a la teva salut
- Marc Bernades, d'Igualada, queda 25è en una Zegama en què Kilian Jornet no passa del lloc 43
