Opinió | evangeli
Mn Martin Kabamba Belangenyi
«Jo soc amb vosaltres cada dia fins a la fi del món»
Aquesta frase inoblidable de Jesús ressuscitat fonamenta la fe que ha animat sempre a les comunitats cristianes. Ens recorda que no estem sols, perduts enmig de la història, abandonats a les nostres pròpies forces i al nostre pecat. Crist és amb nosaltres. El Senyor glorificat camina amb nosaltres en la història fins a la seva consumació definitiva. Nosaltres creiem que Jesús no és un personatge del passat, un difunt a qui es venera i es dona culte, sinó «Algú viu», que anima, vivifica i omple amb el seu Esperit la comunitat cristiana. Jesús és el Senyor ressuscitat que està en la seva Església, en l’eucaristia, alimentant la fe dels seus seguidors i impulsant la missió que tenim. L’encàrrec que Jesús ens fa, reflectit al final del text de l’evangeli d’aquest diumenge: «Aneu, doncs, a tots els pobles i feu-los deixebles meus, batejant-los en el nom del Pare i del Fill i de l’Esperit Sant i ensenyant-los a guardar tot allò que us he manat.» Es troba en els pobres, movent els nostres cors a la compassió i a la solidaritat. En l’evangeli segons Mateu contemplem tota la trajectòria de la salvació, des de l’anunci de l’Emmanuel (Déu-amb-nosaltres), fins a la promesa final del Ressuscitat: «Jo seré amb vosaltres». L’ascensió del Senyor que celebrem aquest temps de Pasqua assegura que Crist roman amb la seva Església fins a la fi dels temps. L’Església és el seu Cos, plenitud d’Aquell que ho omple tot en tothom. L’Ascensió no implica absència del Senyor, sinó plenitud de la seva presència i enviament missioner. Jesús ascendeix, però roman amb nosaltres. La seva presència ja no és local ni limitada, sinó universal i permanent. En els moments com els que els cristians estem vivint avui és fàcil caure en lamentacions, desànims i derrotisme. Però, recordem-nos que en tot i per tot, Déu és sempre amb nosaltres. Ell és la nostra seguretat. No ens faltarà mai la seva proximitat. Així doncs, no ens quedem mirant al cel com els homes de Galilea. Amb l’Esperit del Ressuscitat, anem a sembrar amb tot el cor la fe i l’esperança en el món. n
- Burger King obrirà un segon establiment a Manresa el 30 de juny
- Tres detinguts per una baralla amb bastons i armes blanques al carrer del Bruc de Manresa
- Necrològiques del 10 de juny de 2026
- Mor Josep Solà, empresari de Gironella molt implicat a Cal Bassacs
- La visita del Papa a Catalunya, minut a minut
- El canvi de La Meva Salut que has de fer si no vols deixar de rebre avisos mèdics al mòbil o al correu
- Un ferit en una aparatosa sortida de vía a la C-16, a Sallent
- Lleó XIV beneeix les ambulàncies de sor Lucía Caram, que surt de Montjuïc cap a Ucraïna: «La fe sense compromís no és creïble»