14 de febrer de 2009
14.02.2009

baix llobregat nord

El tren orbital travessarà una bona part del Baix Llobregat Nord amagat en túnels

14.02.2009 | 05:56

La Generalitat ha posat a exposició pública el pla director que ha de permetre reservar el sòl per a aquesta nova infraestructura.

La línia orbital ferroviària, que ha d'unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona, amagarà amb túnels gairebé tot el seu traçat pel Baix Nord, segons es desprèn dels plànols que la Generalitat ha posat a informació pública i que han de servir per fer la reserva de sòl per al futur de- senvolupament d'aquesta infraestructura. El tren, que aprofita fins molt a prop de Martorell les vies de Rodalies de Renfe, tindrà tres parades a Martorell, una a Abrera i una tercera a Esparreguera. El pas per sobre el Llobregat, per anar al Vallès, es farà amb un nou viaducte.

El dibuix que ara s'exposa preveu que l'entrada a Martorell es farà paral·lela al vial que dóna accés a l'autopista. El túnel ferroviari seguirà, aproximadament, el carrer del Pou del Merli i travessarà el parc d'Europa. És en aquest indret on hi haurà una primera estació. El tren continuarà cap a la zona de la Sínia i molt a prop de Can Cases travessarà de nou el vial d'accés a la AP-7. Allà, enfrontada al barri de Can Cases, hi haurà una estació intermodal, ja que a tocar hi ha la línia de l'Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Una mica més endavant, i ja a la façana est de SEAT, hi haurà una tercera estació.

El tren discorrerà enganxat a la fàbrica i no serà fins a tocar el terme d'Abrera que creuarà l'autovia A-2, fent un revolt marcat, per posar-se després paral·lel a l'autovia. La futura estació del poble de la línia orbital serà en un extrem del nucli urbà, molt a prop del recentment estrenat Mercat Municipal. El túnel que travessarà el poble anirà a buscar la part de sota del barri de la Purlom cap a la riera Magarola, on el tren tornarà a sortir a superfície i farà un petit viaducte. Un cop a l'altre cantó, es preveu que les vies es tornin a endinsar en un túnel. L'estació d'Esparreguera s'ha dibuixat més enllà de l'extrem del futur barri del Castell 2, molt a prop de la carretera que uneix Esparreguera i Olesa. El túnel continuaria cap a l'est, per sota la C-55 actual i la via dels FGC de Manresa. Un cop travessades aquestes infraestructures, tornaria a sortir a la superfície i passaria en viaducte pel Llobregat. El nou pont seria més al nord del que s'està construint per al Quart Cinturó. La serra d'en Ribes es travessaria amb un altre túnel, al nord del barri abrerenc de Sant Miquel.

Pel que fa a l'Eix Transversal Ferroviari, la pota de l'Anoia passaria a tocar els barris esparreguerins de Mas d'en Gall i Can Rial. El traçat passaria entre Ca n'Amat i els polígons industrials, per travessar el sector de SEAT en túnel, igual que es preveu que ho faci, més endavant, pel sector sesrovirenc de Can Prats. L'eix combina trams a nivell, en túnel i viaductes fins a trobar les vies de Renfe.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook