14 de febrer de 2009
14.02.2009

40 Años
40 Años
baix llobregat nord

El tren orbital travessarà una bona part del Baix Llobregat Nord amagat en túnels

14.02.2009 | 05:56

La Generalitat ha posat a exposició pública el pla director que ha de permetre reservar el sòl per a aquesta nova infraestructura.

La línia orbital ferroviària, que ha d´unir Vilanova i la Geltrú amb Mataró sense passar per Barcelona, amagarà amb túnels gairebé tot el seu traçat pel Baix Nord, segons es desprèn dels plànols que la Generalitat ha posat a informació pública i que han de servir per fer la reserva de sòl per al futur de- senvolupament d´aquesta infraestructura. El tren, que aprofita fins molt a prop de Martorell les vies de Rodalies de Renfe, tindrà tres parades a Martorell, una a Abrera i una tercera a Esparreguera. El pas per sobre el Llobregat, per anar al Vallès, es farà amb un nou viaducte.

El dibuix que ara s´exposa preveu que l´entrada a Martorell es farà paral·lela al vial que dóna accés a l´autopista. El túnel ferroviari seguirà, aproximadament, el carrer del Pou del Merli i travessarà el parc d´Europa. És en aquest indret on hi haurà una primera estació. El tren continuarà cap a la zona de la Sínia i molt a prop de Can Cases travessarà de nou el vial d´accés a la AP-7. Allà, enfrontada al barri de Can Cases, hi haurà una estació intermodal, ja que a tocar hi ha la línia de l´Anoia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Una mica més endavant, i ja a la façana est de SEAT, hi haurà una tercera estació.

El tren discorrerà enganxat a la fàbrica i no serà fins a tocar el terme d´Abrera que creuarà l´autovia A-2, fent un revolt marcat, per posar-se després paral·lel a l´autovia. La futura estació del poble de la línia orbital serà en un extrem del nucli urbà, molt a prop del recentment estrenat Mercat Municipal. El túnel que travessarà el poble anirà a buscar la part de sota del barri de la Purlom cap a la riera Magarola, on el tren tornarà a sortir a superfície i farà un petit viaducte. Un cop a l´altre cantó, es preveu que les vies es tornin a endinsar en un túnel. L´estació d´Esparreguera s´ha dibuixat més enllà de l´extrem del futur barri del Castell 2, molt a prop de la carretera que uneix Esparreguera i Olesa. El túnel continuaria cap a l´est, per sota la C-55 actual i la via dels FGC de Manresa. Un cop travessades aquestes infraestructures, tornaria a sortir a la superfície i passaria en viaducte pel Llobregat. El nou pont seria més al nord del que s´està construint per al Quart Cinturó. La serra d´en Ribes es travessaria amb un altre túnel, al nord del barri abrerenc de Sant Miquel.

Pel que fa a l´Eix Transversal Ferroviari, la pota de l´Anoia passaria a tocar els barris esparreguerins de Mas d´en Gall i Can Rial. El traçat passaria entre Ca n´Amat i els polígons industrials, per travessar el sector de SEAT en túnel, igual que es preveu que ho faci, més endavant, pel sector sesrovirenc de Can Prats. L´eix combina trams a nivell, en túnel i viaductes fins a trobar les vies de Renfe.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook