Prensa Ibérica es consolida com el grup de comunicació que més creix en audiència digital

Regió7 forma part de Prensa Ibérica, grup que presideix Javier Moll · El grup supera els 23 milions d'usuaris únics i s'enfila ja a la segona posició del rànquing GFK

Aniversari d'El Periódico d'Espanya , en la imatge Javier Moll president del Grup Premsa Ibèrica. / DAVID CASTRO

Aniversari d'El Periódico d'Espanya , en la imatge Javier Moll president del Grup Premsa Ibèrica. / DAVID CASTRO

Redacció

El grup Prensa Ibérica consolida el seu creixement en suport digital. GFK li atorga en el seu registre de novembre una audiència total de 23.144.464 usuaris únics, el que representa un increment del 48% respecte de l’anterior onada. Regió7 forma part del grup Prensa Ibérica.

Aquestes dades fan que Prensa Ibérica s’enfili al segon lloc de la classificació de les audiències dels grups de comunicació espanyols, per davant d’Unidad Editorial (21,8 milions), Vocento (21,7 milions), Grup Godó (17,7 milions) i Henneo (15,4 milions), i ja només està a una distància d’un milió i mig de d’usuaris únics de Prisa (24,7 milions).

Tots els diaris del grup creixen de forma notable en aquesta última medició de GFK, també Regio7. El diari de la Catalunya central se situa als 50.000 lectors de mitjana diària de la web

Entre les capçaleres del grup, destaca, també, el comportament de «El Periódico de España», un nou diari d’abast nacional que creix un 46% en audiència digital i que ja té 3,1 milions d’usuaris únics. Supera ja altres diaris que han sortit darrerament, com El Debate (2,9 milions) o The Objective (2,7 milions).

Aquest avenç generalitzat en audiència posa de relleu l’aposta que ha fet Prensa Ibérica pel format digital en els darrers anys. Hi ha hagut una forta inversió en innovació tecnològica per adaptar les capçaleres del grup a l’ecosistema digital i als nous hàbits dels seus lectors a través de continguts de qualitat.

Prensa Ibérica, líder de la informació regional i local a Espanya, compta actualment en el conjunt de l’Estat amb 26 diaris impresos i digitals, i també amb unes edicions de proximitat, Cròniques locals, i amb diverses revistes. El Periódico, El Periódico de España, Levante-EMV, La Nueva España, Información i La Provincia son algunes de las capçaleres del grup. A Catalunya, a part de El Periódico i l’Sport, el grup té Diari de Girona, l’Empordà i Regió7.