La UAB, juntament amb la UVic-UCC, l'Associació Catalana Pro Alletament Matern (ACPAM) i el Banc de Llet de Catalunya posaran en marxa a partir del curs vinent un postgrau especialitzat en lactància i donació de llet humana. El curs va dirigit a professionals sanitaris, que es podran convertir en especialistes acreditats i tindran coneixements amplis i transversals com a assessors de mares lactants, un perfil cada cop més sol·licitat als CAP i als hospitals, que fins ara no tenia reconeixement universitari públic a Catalunya.

El curs, que té un total de 30 crèdits ECTS, s'iniciarà el 30 de setembre. Les inscripcions estan obertes i s'ofereixen només 35 places. La facultat Blanquerna de la URL també té oberta la preinscripció per a un postgrau en Pràctica Avançada en Lactància Materna, que vol capacitar per a l'atenció de la dona i del nen durant la lactància. Aquestes classes començaran el mes d'octubre.

El postgrau de la UAB comptarà amb experts destacats en el camp de la lactància materna i els nounats, i ha estat coordinat pel pediatre Carlos González, la directora del Banc de Llet Materna, Vanessa Pleguezuelos, el pediatre Luís Ruíz i l'especialista en formació Marina Vilarmau. Una part el curs es desenvoluparà a les instal·lacions del Banc de Llet Materna, una de les entitats impulsores dels nous estudis, que inclouran també formació en la donació de llet materna per als nens prematurs.

Una de les novetats que ofereixen el postgrau és una metodologia innovadora avalada per l'Organització Mundial de la Salut, amb sessions presencials basades en eines com la simulació clínica, de la qual n'és experta la UManresa-UVic-UCC, que disposa del Centre Internacional d'Alt Rendiment Clínic. Aquesta metodologia didàctica proposa espais molt reals, amb casos basats en experiències reals, per potenciar la reflexió entre els professionals que ja acumulen anys d'experiència. També s'ha dissenyat un espai de diàleg pel qual passaran 60 mares lactants amb perfils específics. Es crearan petits grups de discussió per treballar, analitzar i comprendre les seves històries, per tal que els alumnes adquireixin el màxim d'experiència.

L'objectiu d'aquesta metodologia és dotar els futurs assessors d'un bagatge de coneixement profund de les diferents casuístiques, que els permeti poder garantir la millor atenció als hospitals o als CAP, on sovint disposen de pocs minuts per atendre les mares.

Per accedir al postgrau cal tenir alguna titulació en ciències de la salut, com ara infermeria, biologia, dietètica i nutrició, psicologia, medicina, teràpia ocupacional, fisioteràpia, logopèdia, biotecnologia o ciències biomèdiques.