31 de agost de 2020
31.08.2020
Regió7

Llimones i altres fruites cítriques, riques en vitamina C i antioxidants

30.08.2020 | 23:45
Llimones, taronges, llimes i aranges

La llimona, la taronja, la mandarina, l'aranja, la llima? són fruites cítriques, molt presents en la dieta mediterrània i molt riques en vitamina C i en compostos bioactius. Són molt beneficioses per a l'organisme.

Llimona

És originària de Xina i Índia i va ser introduïda a la conca mediterrània pels àrabs. N'hi ha moltes varietats segons la mida i el color de la fruita, tot i que a casa nostra el que més es consumeix és la groga amb una pela gruixuda i rugosa, molt aromàtica i amb poques llavors a l'interior.

El moment ideal de producció és entre febrer i setembre, tot i que n'hi ha tot l'any al mercat.

Pel que fa la conservació, es poden deixar perfectament a temperatura ambient durant unes setmanes, però es deshidraten fàcilment en ambients molt secs.


Taronja i mandarina

La taronja i la mandarina són les fruites cítriques més consumides a l'Estat espanyol. La temporada de la taronja de suc va de novembre a setembre i la de la taronja de taula d'octubre a juny.

La temporada de les mandarines s'inicia abans, al setembre, i dura fins al maig, depenent de la varietat.

A l'hora de triar les millors taronges i mandarines, igual com també les llimones, cal seleccionar-les ben hidratades, pell brillant, amb aroma forta de cítrics i sense arrugues per dessecació.

Respecte de les propietats nutricionals, destaquen per ser riques en vitamina C i font de fibra.

La fruita, millor sencera que en suc

La nutricionista Laura González assenyala que el consum excessiu de sucs i liquats de fruites pot potenciar la ingesta de sucres i incrementar el risc d'obesitat.

«Mastegar els aliments fa que els seus nutrients, entre els quals els sucres, s'absorbeixin més lentament, a més a més d'aportar més sensació de sacietat. Si es prenen en forma de suc no s'hauria d'excedir d'un got de 150 mil·lilitres al dia», explica la nutricionista.

Laura González recorda que els nèctars i altres begudes de fruita, continguin o no sucre afegit, no estan dins de les recomanacions de cinc peces de fruita i verdura al dia, i s'han d'evitar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...