28 de febrer de 2021
28.02.2021
Regió7

Els trucs dels metges per dormir millor: això és tot el que fas malament

28.02.2021 | 14:45
Els trucs dels metges per dormir millor: això és tot el que fas malament

Si alguna cosa ens hem adonat en aquesta pandèmia és que dormir i descansar és fonamental per a la salut. Els metges han elaborat un decàleg en el qual es recull tot el que has (i no has de fer) per a descansar millor.

Quan acudir al metge

L'insomni es considera crònic quan es presenta de manera recurrent durant més de tres mesos. En casos greus, un equip de neuròlegs ha de valorar si es necessita medicació especial.

La impressió de les farmàcies

Les farmàcies asturianes constaten un repunt notable de la venda de productes amb melatonina i altres tipus d'inductors al son des de l'inici de la pandèmia. Ara la venda és estable, però alta.

El factor de l'edat

Els bebès, expliquen els neuròlegs, tendeixen a dormir més hores i en fases del son més profundes. Al contrari, persones d'edat avançada desenvolupen un son fràgil i poc durador.

Altres patologies de la son

L'insomni és l'afectació més freqüent, però no l'única. Els neuròlegs solen tractar, per la seva gravetat, malalties més greus com la narcolèpsia o l'apnea de la son.

Adeu a les pantalles

Les llums de mòbils i tauletes enganyen a la retina. Li fan creure que ha de mantenir actiu el cervell perquè encara és de dia. Es recomana allunyar aquests estímuls del dormitori.

El factor de l'estrès

Els desvetllaments nocturns solen succeir-se per no poder desconnectar dels problemes del dia, per la qual cosa els experts veuen normal que els problemes per a dormir hagin augmentat ara.

La importància d'una rutina

Realitzar en el mateix ordre i a la mateixa hora les últimes activitats del dia –sopar, rentar-se les dents, llegir... - ajuden al fet que el cos s'acostumi a preparar-se per a anar-se'n a dormir.

No sempre cal medicar-se

De res serveix acudir al metge per a demanar pastilles "fortes" perquè s'ha dormit malament en l'últim mes. En molts casos, l'insomni puntual se soluciona sense fàrmacs.

Plantes inductores del son

Passiflora i melissa per a dormir millor; rosella, llúpol i valeriana per a adormir-se abans. Sigui en comprimits o en infusions, substàncies com la rosella, la valeriana, la til·la, la melissa i el llúpol s'inclouen en l'apartat d'inductors de la son: ajuden a quedar-se adormit.

Plantes que allarguen el son

Enfront dels inductors, productes basats en plantes, com l'arç blanc, la passiflora, de nou la melissa i la rosella de Califòrnia ajuden al fet que sigui més reparador.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...