31 de març de 2021
31.03.2021
Regió7
CONTINGUT PATROCINAT

La importància de la regulació del pH al cos

30.03.2021 | 23:29
La importància de la regulació del pH al cos

Moltes vegades hem sentit a parlar de la importància del pH del sabó que fem servir per rentar-nos la pell, però el que no sabem és que mantenir un equilibri del pH del cos és fonamental. El pH és una mesura de l'acidesa o alcalinitat d'una substància, i el del cos es pot mesurar en sang, orina o saliva.

L'acidesa i l'alcalinitat es mesuren pel pH en una escala de l'1 fins al 14, en què l'extrem d'acidesa és l'1, i l'extrem de l'alcalí, el 14. Com en qualsevol solució, els líquids del cos tenen un pH determinat, que haurà de ser lleugerament alcalí i oscil·lar entre el 7,35 i el 7,45.

Actualment, l'estrès, el sedentarisme o els mals hàbits alimentaris provoquen un desequilibri en la balança i això fa que el pH del cos baixi i suposi una de les causes principals d'alteracions de la salut. Per tant, mantenir el pH de l'organisme en el marge correcte és la clau per a un bon funcionament del cos. En aquest sentit, la nutrició és un factor vital per assolir l'estat òptim.
 

Conseqüències d'un pH àcid

  • Disminució de l'activitat del sistema immune.
  • Afavoriment de la calcificació dels vasos sanguinis.
  • Pèrdua de massa òssia i massa muscular.
  • Fatiga crònica.
  • Dolor i rampes musculars.
  • Caiguda de cabells i deteriorament d' ungles.
  • Pell irritada.
  • Cansament generalitzat.

Actualment, l'estrès, el sedentarisme o els mals hàbits alimentaris provoquen un desequilibri: fan que el pH de el cos baixi i comporten a més una de les principals causes d'alteracions de la salut. Per tant, mantenir el pH de l'organisme al marge correcte és la clau per a un bon funcionament de el cos.
 

Recomanacions per tenir un pH alcalí:

L'acidesa es compensa amb substàncies alcalines, i per això és molt important una alimentació rica en substàncies minerals (oligoelements), vitamines i nutrients, que ha d'incloure els següents grups d'aliments:

Verdures i algues en general: especialment vegetals de fulles fosques verdes i grogues, cogombre, col, api, espinacs, ja que són una important font de clorofil·la, vitamines, minerals, fibra i fitonutrients.

Proteïnes vegetals: llenties, cigrons i mongetes, entre d'altres llegums.

Soja: en totes les seves varietats.

Cereals: millor si són integrals.

Grans germinats: com l'alfals o la soja germinada.

Greixos no saturats: oli d'oliva verge i olis de llavors.

Pa integral: aporta tots els nutrients de l'gra complet.

Aigua i begudes tonificants: te, infusions, begudes vegetals i sucs naturals.

Endolcidors naturals: mel, xarops de cereals, estèvia ?

Aliments acidificants: carns, ,peixos, ous,lactis, sucre blanc, pastisseria industrial, refrescs ensucrats, alcohol.

Cal tenir present que el cos humà, per naturalesa, necessita estar en un equilibri harmònic per gaudir de salut i benestar, aquest equilibri harmònic es troba en el valor neutre i lleugerament alcalí de el cos.


Per a més informació:

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Embaràs

Guia per a embarassades

redacció

 | 0

Et donem consells, t'ensenyem a fer massatges, t'expliquem què pots i no pots menjar...