Si fa uns dies t'explicàvem que les maduixes són unes postres ideals per perdre pes, avui t'aconsellem una altra fruita que els nutricionistes consideren bàsica per aprimar-se sense canviar d'hàbits. Si vols saber quina és, segueix llegint.

Els experts fa mesos que insisteixen en la necessitat de fugir de certs mites de l'alimentació que, per més que es repeteixin, no són reals. És el cas de frases, per exemple, com la que diu que la fruita engreixa. De fet, és tot al contrari, es tracta d'un bon aliment per perdre pes sense modificar en excés els teus hàbits.

La raó? Aliments com els plàtans tenen molts carbohidrats i elements que t'ajudaran a acumular energia amb les calories justes que has de menjar cada dia per estar en forma. L'ideal és optar per un plàtan a diari enlloc de l'snack de mig matí o del de mitja tarda. O també en pots consumir un després del dinar o del sopar i renunciar a unes postres dolces i processades. Així, aconseguiràs deixar d'ingerir moltes calories innecessàries i el teu cos t'ho acabarà agraint.

De fet els nutricionistes han deixat clar que no hi ha cap truc màgic per perdre pes. La clau és deixar d'ingerir més calories de les que gastes per aconseguir un dèficit calòric que et permeti anar restant quilos de cara a l'"operació biquini". Els experts asseguren, a més, que els carbohidrats del plàtan aporten molta energia i, a més, conté molt potassi.

L'important és que et moguis més. Això no vol dir que hagis de córrer una marató. Has d'anar caminant a treballar o utilitzar una aplicació que controli les passes que fas. Convé començar poc a poc. Posa't com a meta, per exemple, caminar 15.000 passos al dia (si pot ser fes un passeig després de cada àpat per així activar el teu metabolisme). Si ho fas, cremaràs moltes calories innecessàries que consumeixes sense adonar-te'n. Per exemple les líquides. Ets conscient de les calories que t'aporten l'alcohol i els refrescs ensucrats? Substitueix-los per aigua: dos litres cada dia per estar saludable.