No engreixar-se durant les festes de Nadal és complicat amb tant de torró, xocolata, vi i altres capricis que ens tempten a tota hora. Tot i així, hi ha un truc que et pot ajudar a mantenir la línia i a depurar tots els excessos. És important que el cos no retingui líquids i la millor solució sempre és beure molta aigua o té. Però també podem incloure de forma sistemàtica aliments diürètics. És el cas de la pinya.

A continuació, t'expliquem com et pot beneficiar menjar pinya i com la pots incloure en més d'un plat aquest Nadal. Parlem d'una una fruita amb un equilibri perfecte entre fibra i calories. Però a més d'aquesta, té moltes més propietats interessants, especialment per èpoques com les festes de Nadal, quan cometem molts excessos amb l'alimentació.

  • Conté bromelina, un enzim que facilita la digestió perquè permet la descomposició de les proteïnes.
  • Conté vitamines com la C, ideal per evitar refredats.
  • És un diürètic natural que ajuda a eliminar líquids i toxines de l'organisme.
  • Millora les funcions digestives.
  • Contribueix al bon funcionament del fetge.

Idees per menjar més pinya

Aquesta fruita combina bé en moltes receptes. Per exemple, es pot menjar en rodanxes, en unes postres o en un esmorzar. A més, la pinya també és una bona opció per fer batuts nutritius que, a més d'aportar energia, resulten diürètics. Una altra opció és incorporar la pinya en canapès. És un ingredient fonamental en un còctel de marisc. També es pot utilitzar en torradetes per aportar un toc dolç. Una opció, per exemple, poden ser canapès de bacó i pinya. Finalment, hi ha centenars de postres que es poden fer amb pinya. A més, els pastissos que porten aquest ingredient tenen un toc fresc, necessari per tancar un copiós menjar nadalenc.