Aprimar-se és fàcil si se sap com. Simplement, cal adoptar uns hàbits de vida saludables. Seguint aquests sis consells, de ben segur que podràs aconseguir l'objectiu que et proposes:

Aquestes són les claus:

  • No saltar-se l'esmorzar. Tot i que la necessitat de trencar el dejuni per perdre pes divideix la comunitat científica, són majoria els especialistes que recomanen la ingesta d'aliments minuts després de despertar-se. Això sí, no cal que sigui un menú abundant. És ideal menjar alguna cosa per activar l'organisme i agafar forces per començar el dia.
  • Menjar alguna cosa cada tres o quatre hores. Menjar regularment afavoreix que l'organisme cremi calories amb la digestió. A més, també ens saciarà i evitarà que ens atipem en excés durant algun dels àpats del dia fruit de l'ansietat. També és bàsic no saltar-se àpats.
  • Seguir la regla del plat és una altra de les claus. Això és, que la meitat del que menjarem siguin verdures i vegetals, un 25 per cent del plat siguin proteïnes i el quart restant hidrats de carboni. Cal fugir d'aliments ultraprocessats. També dels greixos. Per això, és molt útil organitzar un menú setmanal abans d'anar a comprar. Així, també evitarem l'adquisició de productes de manera impulsiva. És aconsellable defugir aquells productes que vénen empaquetats: d'una banda són menys respectuosos amb el medi ambient i, de l'altra, solen estar més processats per fabricar-se de manera industrial.
  • Beure aigua. És recomanable beure almenys un litre i mig al dia. També cal deixar de banda el consum de begudes alcohòliques i refrescos. Totes dues són perjudicials per a l'organisme.
  • El descans. Dormir bé, un mínim de set hores diàries ajuda a perdre pes.
  • Un altre punt fonamental per aprimar-se és l'exercici. No cal ser un esportista d'elit. Més aviat es tracta de fer una mínima activitat durant almenys una hora al dia. Per exemple, caminar. Adquirir una rutina de sortir a passejar durant una hora als matins o a última hora del dia, després de la feina, és molt beneficiós per al cos, no només per perdre pes.

Aquests passos t'ajudaran a incorporar hàbits saludables, fet clau en cas que vulguis perdre pes o, simplement, allunyar-te del sedentarisme.