Flor d’Albera 2023, un vi gastronòmic que aporta frescor i suavitat

Una ampolla del Flor d’Albera 2023

Martí Fabra és un referent a l’Empordà. Elabora vins tradicionals i alguns de molt interessants, com aquest vi blanc. Amb una base de Muscat (potser la varietat més aromàtica del món) i un any de criança en bota, han aconseguit un equilibri fruita-fusta òptim. Tot i que el Muscat no és una varietat per elaborar vins de guarda, sí que té una bona acidesa i, en aquest cas, juntament amb una criança en bota li allarguen clarament la capacitat d’envelliment. A la serra de l’Albera hi bufa la Tramuntana: per tant, una bona ventilació a la vinya que evita podridures pròpies de zones humides. Per altra banda, el terra de pissarra li aporta mineralitat i frescor, i la criança en bota i els 13,5º d’alcohol fan que guanyi en volum (pes en boca). El resultat és un vi gastronòmic que, a temperatura de nevera ens dona frescor i suavitat, i a mesura que va pujant la temperatura, guanya expressió i complexitat.
- Leo Messi s’acomiada del seu pare, mort als 68 anys: «No sé com continuar. Jo només jugava a futbol i ara tinc molts dubtes que ho pugui continuar fent durant gaire temps més»
- Més sobre les 440 tones de cartró desaparegudes: La CGT diu que es descarreguen al mateix lloc que la fracció resta
- «Fins i tot els carbassons, que volen calor, en tenen massa»
- El veí de la Catalunya central que viu del que altres llencen i ha reformat una casa abandonada: 'Visc del consumisme malaltís, només gasto 15 euros al mes
- Prop de 450 urgències oftalmològiques en dos dies coincidint amb l’eclipsi: a la regió central es van realitzar cinc trucades per incidents relacionats amb el fenomen
- Susanna Griso tria la Cerdanya per al viatge de noces: 'És el meu petit paradís
- Quins són els símptomes de dany a la retina per mirar un eclipsi? Quan cal anar al metge?
- El curiós mètode que utilitza Rosalía per reservar en un restaurant de Barcelona: 'Ens vam posar nerviosos