Aquest és el secret per a tenir èxit en totes les teves reclamacions segons els experts - Regió 7

Quan vas a una botiga física i tens algun problema amb una compra, saps què has de fer. Però, i si la compra és en línia?

Com a consumidor, tens dret a una garantia de tres anys en tots els productes comprats en línia.

Com a consumidor, tens dret a una garantia de tres anys en tots els productes comprats en línia. / fizkes

Bego Contreras / Be Content

Has vist ofertes irresistibles durant el Black Friday. Has decidit comprar, però el producte no és com esperaves o ve amb alguna tara. T'ha passat? A continuació, t'expliquem com omplir un full de reclamacions o tornar el producte en les teves compres en línia, drets com a consumidor que és important que coneguis per saber què has de fer si alguna cosa va malament.

Terminis de devolució de comandes, fulls de reclamacions… Tot el que has de saber

Les grans empreses posen moltes facilitats perquè puguis adquirir els seus productes còmodament a través d’internet. També fan especial èmfasi en les seves polítiques de devolució i serveis d'atenció al client, perquè els clients puguin provar els seus productes i, en cas que els vulguin, tornar-los sense inconvenients.

La Llei de Consumidors i Usuaris, que també afecta les compres en línia, té com a objectiu protegir, promoure i garantir l'efectivitat i el lliure exercici dels drets dels consumidors, així com emparar el respecte a la seva dignitat i als seus interessos econòmics.

En cas que una comanda realitzada no arribi, t'hauràs de posar en contacte amb l'empresa venedora i presentar una reclamació.

En cas que una comanda realitzada no arribi, t'hauràs de posar en contacte amb l'empresa venedora i presentar una reclamació. / fizkes

Com a consumidor, tens dret a una garantia de tres anys en tots els productes comprats en línia. Això significa que, si un article és defectuós, tindràs 14 dies (el termini computa des de la recepció del bé) per tornar-lo o rebre un reemplaçament, cosa que es coneix com a "dret de desistiment". Si els béns estan danyats o són defectuosos, també podràs sol·licitar una reparació o una substitució.

En cas que una comanda realitzada no arribi, t'hauràs de posar en contacte amb l'empresa venedora i presentar una reclamació. La majoria tenen un procés de tramitació de reclamacions en què hauràs de proporcionar informació sobre la teva comanda i explicar la situació.

I si l'empresa no se'n fa responsable?

En cas de no rebre ajut per part de l'empresa, pots presentar una reclamació a l'Oficina d'Atenció al Consumidor de la teva comunitat autònoma. Hauràs de reunir tota la documentació que tinguis relacionada amb la compra, incloent-hi la correspondència amb l'empresa, la confirmació de la comanda i qualsevol altra informació rellevant.

Per assegurar l'èxit de la reclamació, et recomanem comptar amb l'assessorament d'un advocat que conegui la forma i els terminis segons la llei. Moltes vegades les reclamacions de consum no arriben a bon port per no seguir els procediments adequats.

És cert que, posant-ho en mans d'un advocat, les probabilitats de recuperar els diners augmenten. Quan una companyia rep una reclamació de consum signada per un advocat, és conscient que esgotarà totes les vies per guanyar el cas. També saben que, si la reclamació és a nom d'un particular, un alt percentatge acaba desistint pels llargs processos administratius.

En cas de no rebre ajut per part de l'empresa, pots presentar una reclamació a l'Oficina d'Atenció al Consumidor de la teva comunitat autònoma.

En cas de no rebre ajut per part de l'empresa, pots presentar una reclamació a l'Oficina d'Atenció al Consumidor de la teva comunitat autònoma. / Dragon Images

Això és el que has de fer per comprar per Internet de manera segura

Abans de donar les dades personals en una web, i per evitar possibles estafes, has d'estar segur de fer-ho en un lloc de confiança. En primer lloc, és important verificar que compta amb el certificat de seguretat SSL, és a dir, que comença amb “https” i té el símbol de color verd, cosa que indica que la informació va xifrada.

És important conèixer el venedor abans de fer la compra i verificar que l'adreça d'enviament és correcta. Això en un futur pot evitar més d'un maldecap.

També t'has de fixar en l'Avís Legal i les Condicions de Compra, justificant que compleixen les normatives i exposen les seves dades perquè els consumidors puguin exercir els seus drets de devolució o reclamació. Així mateix, és fonamental evitar qualsevol enllaç sospitós per no ser víctimes d’una estafa.

Sempre que sigui possible, es recomana pagar amb targeta de crèdit ja que, si alguna cosa va malament, podràs presentar una reclamació a la teva entitat bancària i recuperar els diners si has estat objecte d'un frau o una estafa.

Sempre que sigui possible, es recomana pagar amb targeta de crèdit

Sempre que sigui possible, es recomana pagar amb targeta de crèdit / Jorge Aguado Martin

Protegeix-te coneixent el teu nivell de risc legal

Contestant unes simples preguntes, podran descobrir quin és el teu risc legal. Només has de fer el Test de Risc Legal i prevenir qualsevol situació de vulnerabilitat legal!