La salut és un bé indispensable, també a l'hora de marxar de vacances. Si no estem en condicions òptimes no gaudirem igual de cap destinació, cosa que fa que entre els preparatius de qualsevol viatge sempre calgui tenir clar què fer o on acudir en cas de posar-nos malalts o patir algun empitjorament, si ja pateixes una malaltia crònica. Per sort, avui dia les noves tecnologies faciliten molt les coses, i cada cop són més les aplicacions que ens permeten, per exemple, vigilar les nostres constants vitals des de dispositius ‘wereable’ com rellotges intel·ligents, o fins i tot des del telèfon mòbil. I fins i tot estar en contacte permanent amb els nostres especialistes, mitjançant consultes no presencials, per telèfon o per videoconferència. Són nombroses les aplicacions que a poc a poc s'estan posant al servei dels pacients i, per exemple, al grup Quirónsalud compten amb l'app MiQuirónsalud, que ja té més de 5 milions d'usuaris i a la qual cada vegada es van incorporant noves funcionalitats.
«Volem trencar barreres físiques i sortir a trobar els pacients, monitoritzant la seva salut de forma proactiva i oferint-los un servei integral i de confiança», assegura el doctor Francisco José Perales, director mèdic de l'Hospital Digital de Quirónsalud.
Concretament, MiQuirónsalud és el portal que aquest grup hospitalari líder a Espanya ha posat a disposició dels seus pacients per accedir a múltiples serveis assistencials des del seu ordinador, mòbil o tauleta. Gràcies a ells, el pacient cobra més protagonisme en la gestió de la seva salut i permet adaptar els serveis assistencials a les necessitats que tingui en cada moment.
En aquest cas concret, aquesta app es pot descarregar de forma gratuïta a Google Play o a l'Apple Store, i els usuaris poden accedir a la seva història clínica i al resultat de les proves diagnòstiques que se’ls fan, així com demanar o modificar cites, rebre alertes i recordatoris, o mantenir una relació directa amb els seus especialistes i sense necessitat de desplaçar-se fins a la consulta.
I el que és més important, sobretot quan estàs de viatge solcant els mars en un creuer, és que entre les seves funcionalitats permet establir un contacte directe en línia amb l'especialista, i sense necessitat d'acudir a la consulta. De fet, actualment són diversos els centres de la seva xarxa assistencial que ofereixen serveis assistencials metge-pacient per via telemàtica per a molts processos, entre els quals hi ha els relacionats amb la cardiologia, l'endocrinologia o l'al·lergologia, entre d'altres.
MÉS POSSIBILITATS A L'APP
A més, una altra de les darreres novetats que va posar en marxa aquest grup hospitalari són els plans Quirónsalud Connect, (Quirónsalud Connect One i Quirónsalud Connect Family), a través de l'Hospital Quirónsalud Digital, amb l'objectiu d'implementar noves formes de prestar serveis de salut recolzant-se en mitjans digitals. A través d'aquests plans, d'aquest servei nou, el pacient pot accedir a consulta mèdica immediata les 24 hores del dia, per telèfon o vídeo consulta, sense cita prèvia, amb experts de Medicina General i de Pediatria de la companyia; o un xat per especialitats amb un prestigiós equip de professionals clínics preparats per oferir suport psicoemocional, nutrició i dietètica, orientació en l'embaràs, sexologia, consell mèdic per Covid-19, cardiologia, al·lergologia i oftalmologia, entre d'altres.
AVALUAR SÍMPTOMES A COP DE CLIC
Dues funcionalitats més per a aquells pacients que tenen contractats els plans Connect són l'avaluador de símptomes, i un sistema de revisió mèdica mitjançant reconeixement facial. Serveis que, sens dubte, són útils en cas d'estar de viatge ja que només necessites tenir una bona connexió per poder sortir de dubtes si alguna cosa no va bé.
Amb l'avaluador de símptomes s'ha afegit una funcionalitat nova, encara que això sí, no apta en cas d'emergència. En utilitzar-la, els pacients donen suport activament a la millora del seu tractament, en indicar quins són els seus símptomes en aquell moment, de manera que els seus sistemes d'intel·ligència artificial poden aportar un diagnòstic, juntament amb les indicacions a realitzar.
Cal tenir en compte igualment en aquest punt que els diagnòstics no són definitius, ni tampoc les instruccions a seguir. Per això, a més, l'informe resultant està disponible en finalitzar l'avaluació a la secció 'Informes i resultats' dins de l'apartat 'Personals'; i sempre, per a qualsevol dubte, el pacient podrà utilitzar i compartir l'informe amb els serveis de Quirónsalud de Consulta Mèdica Immediata i Xat.
Així mateix, a l'Hospital Quirónsalud Digital s'ha creat un nou servei inclòs en el Pla Connect, la revisió de constants vitals mitjançant escàner facial a través del mòbil, amb el qual el pacient pot, sempre que ho vulgui, fer un seguiment d'alguns paràmetres vitals, aplicant intel·ligència artificial.
«En només 30 segons, i amb la càmera del mòbil, es podrà mesurar la pressió arterial del pacient, així com la freqüència cardíaca i respiratòria. Amb aquesta revisió és possible obtenir dades sobre l'estat físic de la persona, el nivell d'estrès, si hi ha risc cardiovascular o no, o bé l'edat de la pell i l'índex de benestar», remarca el doctor Perales, director mèdic de l'Hospital Quirónsalud Digital. En cas que algun paràmetre surti alterat aquest especialista assenyala que davant de qualsevol dubte o inquietud es poden resoldre els possibles dubtes a través de la Consulta Mèdica Immediata 24 hores.
MEDICINA TURÍSTICA: HOSPITALITY
El Grup Quirónsalud ofereix a tots els turistes i desplaçats el servei Hospitality, a través del qual el pacient pot trucar per telèfon a un ‘call center’ que traslladarà el cas al servei mèdic per donar assistència en el temps més curt possible sense cost.
Després de l’aplicació d’un triatge mèdic previ via telemedicina o després de la visita mèdica física al pacient, es gestionaran els aspectes administratius del cas.
Si el pacient ho requereix, serà traslladat en ambulància i serà rebut personalment a les urgències de l'hospital amb servei prèmium i la coordinació integral amb la xarxa d'hospitals i els equips assistencials.