Els metges convoquen una setmana al mes de vaga a partir del febrer
Les mobilitzacions pretenen pressionar Sanitat per aconseguir un estatut propi i millorar les condicions laborals. La primera parada serà el dia 16.

Els metges convoquen una setmana al mes de vaga a partir del febrer / María José López / Europa Press
Nieves Salinas
Els sindicats mèdics tornaran a la vaga al febrer. A partir del dia 16 i de forma indefinida. El motiu, el que ja els ha portat a protagonitzar aturades, és aconseguir un estatut mèdic i facultatiu, cosa que fa mesos que reclamen. El comitè de vaga format per la Confederació Espanyola de Sindicats Mèdics (CESM), junt amb el Sindicat Mèdic Andalús (SMA), Metges de Catalunya (MC), l’Associació de Metges i Titulats Superiors de Madrid (AMITS), el Sindicat Mèdic d’Euskadi (SME) i el Sindicat de Facultatius de Galícia Independents (O’MEGA) va acordar ahir anunciar la convocatòria d’una vaga per tirar endavant amb les mobilitzacions contra l’esborrany d l’Estatut Marc del Ministeri de Sanitat.
Després d’ampliar els membres d’aquest comitè de vaga per aglutinar tots els sindicats professionals més representatius del territori espanyol i unificar les accions, el format acordat per a les aturades és el d’una setmana de vaga al mes, que començarà al febrer i s’allargarà, en principi, fins al mes de juny com a primera etapa.
Manifestació a Madrid
Així doncs, les aturades estan convocades del 16 al 20 de febrer, del 16 al 20 de març, del 27 al 30 d’abril, del 18 al 22 de maig i del 15 al 19 de juny. A més a més, es portarà a terme una manifestació unitària el dissabte 14 de febrer en la qual professionals de totes les comunitats autònomes mostraran de nou a Madrid per què el col·lectiu "s’ha posicionat de manera unànime a l’hora de rebutjar a la norma ministerial".
- Els Mossos investiguen la mort del propietari de Mango “de forma encapsulada” per evitar filtracions
- Càrregues al ple de Santpedor i un exregidor detingut: l'entrada d'Aliança Catalana al consistori provoca una tensa mobilització de rebuig
- Els botiguers acusen una peixateria de Collblanc d’'okupa
- Roben una caixa forta de 300 quilos a l’hotel de la Vall de Núria però l'abandonen estimbada en un marge d'accés difícil
- Ingressa a Brians 1 un funcionari de presons detingut per traficar amb droga a la feina
- Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- Agredeixen Pascal Kaiser, l'àrbitre que va demanar matrimoni al seu nòvio durant un partit de la Bundesliga
- L'exregidor detingut a Santpedor queda en llibertat amb càrrecs de desobediència greu