Puigdemont demana cessar la consellera Paneque per Rodalies

Puigdemont crida Catalunya a "despertar" davant el seu "col·lapse" i exigeix el cessament de Paneque
Carlota Camps
El líder de Junts, Carles Puigdemont, va reclamar ahir el cessament de la consellera de Territori, Sílvia Paneque, pel nou caos a Rodalies. Segons l’expresident, Paneque té el rècord d’"incompetència" i la va acusar de "vendre propaganda i fum". "No mana i no s’assabenta del que està passant, viu en la ignorància", va dir. Puigdemont es va expressar així en la seva intervenció en la cimera que el partit va organitzar ahir a Perpinyà (França), en la qual va encarregar a la plana major de la formació que recorri Catalunya per "despertar el país de l’anestèsia del PSC".
A diferència de Junts, ERC i Comuns encara no van reclamar dimissions en el si del Govern. No obstant, sí que van apujar el to ahir davant el nou caos de Rodalies.
Davant la situació generada ahir, que va culminar amb la interrupció total de la xarxa de Rodalies, els dos socis del Govern van demanar a la consellera que "agafi les regnes" i "lideri" la crisi.
La portaveu dels republicans al Parlament, Ester Capella, va denunciar que els catalans no poden viure "amb una incertesa permanent" i sense mobilitat "garantida".
Subscriu-te per seguir llegint
- Troben una important quantitat d'aigua al subsòl de la Llacuna
- Operen d'urgència un jove que tenia un obús de la Primera Guerra Mundial al recte
- Mor Marissa Terra, regidora i portaveu d’ERC a Sant Feliu Sasserra
- Això és el que es queda Hisenda del pot que ha guanyat Rosa a ‘Pasapalabra’: més d’un milió d’euros
- Ferrocarrils ja va projectar als 80 un nou telefèric per pujar a Montserrat des de Monistrol
- “El boom dels camioners”: sous que sorprenen i una demanda que no para de créixer
- «No vull subvencions, només vull que els polítics no em donin encara més feina»
- Doble operatiu de rescat amb helicòpter: un escalador a Montserrat i una esquiadora al Port del Comte