Testimonis del sinistre
Els veïns relaten l’accident del conductor kamikaze de Barcelona: «He pensat que havia explotat la gasolinera»
Residents del Poblenou, on dues persones han perdut la vida en un accident de trànsit, relaten com han viscut els primers minuts del sinistre
Dos morts en un xoc a Barcelona provocat per un conductor temerari que fugia de la policia

Moren dos conductors a Barcelona després d’un xoc provocat per un cotxe que fugia dels Mossos / EFE
Albert Martín
«Pensava que s’havia enfonsat la bastida», diu el José, resident al barri, per explicar la col·lisió que ha sentit des de casa seva aquest matí poc abans de les deu. «He baixat i estaven intentant reanimar el conductor del Clio», afegeix aquest home, que viu molt a prop de l’immoble en obres davant el qual han acabat els dos turismes implicats en el sinistre, en el qual també ha resultat ferida greu l’ocupant del vehicle que ha sigut envestit pel conductor que fugia de la policia.
El barri del Poblenou de Barcelona s’ha aixecat aquest diumenge en estat de xoc. L’accident amb dues víctimes mortals causat per un conductor temerari, que ha recorregut part de la Diagonal, des de l’Hotel Hilton de Diagonal Mar fins al número 350 del carrer de Pallars, ha tret bona part del veïnat de les seves cases.
Cap a la una de la tarda, mentre la Guàrdia Urbana i el servei de neteja netejaven el lloc dels fets, diferents veïns comentaven el sinistre en veu baixa. «He llegit que la ferida tenia 52 anys», diu el José. «Estava inconscient, però semblava més jove», replica el David, que ha vist el rescat mentre passejava el seu gos.
La col·locació dels cotxes generava dubtes a transeünts i curiosos que passaven per l’encreuament de Pallars amb Fluvià, on ha tingut lloc l’impacte. El fet que els dos vehicles estiguessin, destrossats i amb el Hyundai que ha sigut envestit situat sobre el Renault, al costat d’un semàfor feia pensar a alguns que la col·lisió mortal ha tingut lloc mentre un cotxe esperava la llum verda. Però no ha sigut així: l’impacte s’ha produït amb els dos vehicles en marxa i just a l’encreuament; el Hyundai anava pel carrer de Fluvià en direcció al mar i ha sigut envestit per la seva esquerra pel Renault que fugia i que recorria aquest tram del carrer de Pallars en contra direcció.
Un impacte violent
El relat dels veïns dona testimoni de la violència de l’impacte en el qual els dos conductors han perdut la vida. «Ho he sentit i pensava que era un camió, ha sigut un cop molt fort. Quan he baixat a comprar i he vist un cotxe a sobre de l’altre he al·lucinat», ha explicat la Teresa.
En la mateixa línia s’ha expressat el Rafael, veí i d’edat avançada: «Visc a baix i tenia les finestres obertes. He sentit com una explosió. De vegades sentim sorolls i sabem què són, però amb aquest no ho sabia, he pensat que havia explotat la gasolinera», ha relatat amb referència a l’estació contigua a casa seva al mateix carrer del Fluvià.
L’Arkaitz, un adolescent en patinet, observava l’escena des de molt a prop. «El meu pare ho ha vist i diu que anaven a 200 quilòmetres per hora», ha afirmat aquest menor. «M’ha dit que podia sortir, però que anés amb compte».
La Pilar, que ha sentit el sinistre des de casa seva, rebaixava la velocitat a 100 quilòmetres per hora. Quan ha baixat per veure si podia ajudar, estaven reanimant en ple carrer el conductor causant de l’accident. «Però de seguida han posat els dos llençols», ha afegit.
- Daniel Corrales Álvarez, diabètic de Manresa: «No demano que em regalin res, només un lloc on poder viure»
- La María, de 32 anys, viu en un bosc sense electricitat de la xarxa ni aigua calenta: 'Vius una mica al ritme de la vida
- La vídua del líder veïnal de la Balconada, de Manresa, Juan Manuel Zornoza, diu que se l'ha homenatjat 'tard i malament
- Una columna de fum activa les dotacions de Bombers i ADF a Rubió
- Un estudi amb lideratge manresà certifica que els infants de 0 a 3 anys són capaços de desenvolupar pensament científic
- Una manresana, investigada per formar part d'una xarxa que va ciberestafar gairebé 546.000 euros a una empresa
- Xoc aparatós entre un cotxe i un autocar a la confluència de la Muralla del Carme de Manresa amb la carretera de Vic
- Aquesta és la millor ciutat de Catalunya per formar una família: és la 15a del món i la primera d’Espanya