Saltar al contingut principalSaltar al peu de pàgina

concurs

El carrer de Valladolid guanya el premi al millor decorat de les festes de Sants

La via, que ja es va imposar el 2025, reedita la victòria amb un homenatge a la Ruta de la Seda. Sagunt és la segona classificada i Guadiana obté el tercer lloc.

Els autors del decorat del carrer de Valladolid després de recollir el premi. | ZOWY VOETEN

Els autors del decorat del carrer de Valladolid després de recollir el premi. | ZOWY VOETEN

Ja ens segueixes?Marca'ns com a mitjà preferit
Afegeix-nos a Google

Jordi Ribalaygue

Barcelona

El carrer de Valladolid va reeditar la victòria i es va adjudicar per segon any consecutiu el primer premi del concurs de decorats de les festes de Sants. Si l’any passat va aconseguir el triomf amb un homenatge a les novel·les de Jules Verne, aquest 2026 va tornar a vèncer recreant la Ruta de la Seda, amb ornaments que remeten a l’antiga arquitectura de Samarcanda i la Xina. El segon lloc va ser per al carrer de Sagunt, que va apostar per ornaments abstractes i conceptuals, i el carrer de Guadiana va ocupar el tercer lloc, transformant-se en un obrador ple de dolços, bombons, pastissos i croissants gegants.El carrer Valladolid ha reeditat la victòria i s’ha adjudicat per segon any consecutiu el primer premi del concurs de decorats de les Festes de Sants. Si l’any passat es va alçar amb el triomf amb un homenatge a les novel·les de Jules Verne, aquest 2026 ha tornat a vèncer recreant la ruta de la Seda, amb taüts que remeten a l’antiga arquitectura de Samarcanda i la Xina. La segona plaça del concurs ha sigut per al carrer Sagunt, que ha apostat per uns ornaments abstractes i conceptuals, mentre que el carrer Guadiana ha ocupat el tercer lloc al podi, per transformar-se aquests dies en un obrador atapeït de dolços, bombons, pastissos i croissants gegants.

El jurat va concedir tres mencions especials. La de millor detall artístic va ser per al carrer de Finlàndia, per la portalada construïda per commemorar els 45 anys que s’ornamenta. El reconeixement a l’ornament més original va recaure en Alcolea de Baix, i la menció al millor sostre va guardonar Sagunt.A més, el jurat ha concedit tres mencions especials. La de millor detall artístic ha condecorat al carrer Finlàndia, per la portalada que ha construït per commemorar els 45 anys que s’ornamenta; el reconeixement a l’ornament més original ha recaigut en Alcolea de Baix, i la menció al millor sostre ha guardonat Sagunt.

"Fa un any érem aquí i ara hi tornem a ser, tenim la immensa sort de tenir una gent que ha passat moltes hores fent el decorat perquè cada any quedi millor", va celebrar la comissió del carrer de Valladolid. A més, al pujar a l’escenari va instar els polítics presents en l’entrega de guardons a combatre l’especulació immobiliària. "No pot ser que se’ns ompli la boca que Sants som tots i fer fora gent perquè s’especuli... Hem de lluitar pel nostre barri i la millor manera és amb la festa major. No ens faran fora de Barcelona ni del nostre barri", va proclamar."Fa un any estàvem aquí i ara tornem a estar, tenim la immensa sort de tenir una gent que ha passat moltes hores fent el decorat perquè cada any quedi menor", ha celebrat la comissió del carrer Valladolid. A més, ha apressat al pujar a l’escenari els polítics presents en l’entrega de premis a combatre l’especulació immobiliària. "No pot ser que se’ns ompli la boca amb què Sants som tots i fer fora gent perquè s’especuli... Hem de lluitar pel nostre barri i la millor forma és amb la festa major. No ens faran fora de Barcelona ni del nostre barri", ha proclamat.

Alt nivell

Centenars de veïns del barri barceloní de Sants, com tots els agostos, participen en la festa major creant decoracions temàtiques amb què s’engalanen els carrers participants. Del 22 al 30 d’agost, els visitants poden gaudir dels ornaments, a més de diverses activitats, concerts i tradicions. EL PERIÓDICO va col·laborar amb les festes aportant 220 quilos de paper de diari per construir els decorats.Centenars de veïns del barri barceloní de Sants, com tots els agostos, participen en la festa major creant decoracions temàtiques amb què s’engalanen els carrers participants. Del 22 al 30 d’agost, els visitants poden disfrutar dels ornaments, a més de diverses activitats, concerts i tradicions. EL PERIÓDICO ha col·laborat amb les festes aportant 220 quilos de paper de diari per construir els decorats.

"Darrere de les festes de Sants, hi ha l’esforç de dia rere dia de les comissions i de la gent que, amb la feina de tot l’any, fa que tot surti rodó amb les seves energies i que els veïns puguin gaudir dels decorats, que cada any són millors i pugen de nivell", va destacar l’organització. "Aquest any, el nivell és molt alt. Ha costat molt fer una classificació perquè tots els carrers són preciosos", va expressar la presidenta de la Federació de la Festa Major de Sants, Aina Port. Va afegir que el més important és que, amb les festes, "guanya el barri i les veïnes baixen a fer comunitat". La regidora de Sants-Montjuïc, Raquel Gil, va ressaltar que "el nivell de treball, dies de dedicació, reciclatge i hores dedicades és encomiable".

La previsió de pluja va obligar a traslladar l’acte d’entrega de premis al Casinet d’Hostafrancs. S’hi van congregar unes 300 persones.La previsió de pluja d’aquesta tarda ha obligat a traslladar l’acte d’entrega de premis. La cerimònia havia de tenir lloc al parc de l’Espanya Industrial però, davant el temor que el cel encapotat descarregués una tempesta sobre Barcelona, ha acabat celebrant-se sota sostre al Casinet d’Hostafrancs. S’han congregat unes 300 persones.

Aquest any, el jurat estava format per membres de la Lleialtat Santsenca, l’eix comercial Sants Establiments Units, el districte de Sants-Montjuïc, un educador social, un professor d’arts plàstiques i un professor de belles arts. Van remarcar la necessitat de les festes per reafirmar la cohesió social de Sants i van advocar per unes celebracions reivindicatives, segures i participatives.

Tracking Pixel Contents