26 de febrer de 2012
26.02.2012

La UEC l'Afrau forma 80 alumnes amb necessitats especials

La unitat d'escolarització atén els joves amb incapacitat d'adaptació a l'escola formal

26.02.2012 | 10:18
Els alumnes, treballant a les instal·lacions de la UEC, ubicades en una antiga fàbrica del Vinyet

Una vuitantena d'alumnes amb necessitats educatives especials i amb risc d'exclusió social han passat per la Unitat d'Escolarització Compartida (UEC) l'Afrau, des que va obrir portes a Solsona el curs 2002-2003. L'escolarització en aquest centre abarca, principalment, alumnes de 3er i 4art d'ESO procedents de l'Institut Francesc Ribalta i l'Escola Arrels Secundària, prop del quaranta per cent dels quals aprova i obté el títol pertinent. Per tal de millorar la seva tasca educativa i social, l'Ajuntament de Solsona i el Consell Comarcal -que col·laboren amb la unitat- han enviat una carta a empreses i establiments de la ciutat i de la comarca on demanen suport econòmic o material per millorar les condicions d'aquest punt, on els alumnes poden fer activitats complementàries.

La UEC, a banda d'impartir les assignatures, que treballa des d'una perspectiva diferent a la de l'escola formal, prepara els joves per a l'àmbit laboral "amb fusteria, paleta, electricitat, horticultura o jardineria", explica el seu director, Jordi Corbera. La missiva que s'ha fet arribar a empresaris, incorpora també una carta de l'equip de personal del centre, on s'exposen les necessitats que requereix l'equipament per millorar la tasca educativa i social. Hi fan una crida a les "col·laboracions, tant d'estaments públics com d'entitats, empreses i particulars amb inquietuds socials" per tal de fer front a les despeses i proporcionar als joves amb necessitats educatives especials "una educació el màxim d'equiparable possible a la dels seus companys". Aquest curs, la UEC té una quinzena d'alumnes.

La crida de les institucions locals ha tingut les primeres respostes, i una botiga d'electrodomèstics de Solsona i una fusteria d'Olius hi han col·laborat darrerament amb donacions materials.

Una de les activitats que s'ha vist afectada per la minva de subvencions és l'equinoteràpia, una activitat "molt motivadora, engrescadora i terapèutica" per a l'alumnat, explica Corbera. En aquest sentit, les donacions econòmiques serviran, en bona mesura, per poder seguir oferint aquest servei.

Per Jordi Corbera, Carme Castel i Teresa Novelles, responsables de la unitat, cal tenir present "el pressupost limitat que dóna el departament d'Ensenyament per fer front a totes les despeses que comporta la gestió i el funcionament de la UEC".

Per obtenir millors condicions i per a la tasca educativa, que desenvolupen a la finca de Cal Magí (una antiga granja), la UEC necessita estufes, ordinadors, un escalfador d'aigua, una cuina amb forn, cortines, fustes i aglomerats, portes i finestres, llenya i prestatges així com material de construcció, jardineria, ferreteria o pintura, entre d'altres coses.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook