L’Anna i en Guillem són els representants del 3r curs d’ESO de l’Escola Arrels 2 de Solsona que, acompanyats pel Cap d’Estudis i la Directora del centre, han fet entrega dels diners recaptats durant la campanya “El mirall no sempre té la raó”. Aquesta és una campanya de difusió que els estudiants han planificat i executat en el marc de l’assignatura d’Educació per a la ciutadania amb l’objectiu de difondre diferents aspectes relacionats amb l’anorèxia i la bulímia, per ajudar a sensibilitzar la població adolescent i adulta perquè s’accepti tal i com és i recaptar diners en favor d’aquestes malalties.

A través de l’organització de diferents activitats aquests joves han aconseguit recaptar 490 euros que han decidit donar al Servei de Psiquiatria Infantil i Juvenil de la Fundació Althaia, el centre que tenen més a prop i que és el que tenen de referència en aquest àmbit. Els seus responsables destinaran aquests diners a l’aula de l’Hospital de Dia Infanto-juvenil, fet que permetrà actualitzar els recursos que utilitzen, així com adquirir nous materials i llibres.

Els professionals de Salut Mental d’Althaia han agraït l’aportació econòmica feta pels alumnes, però sobretot han valorat l’esforç que han fet en tasques de conscienciació de la població. Han destacat la importància que siguin els mateixos joves els que s’impliquin en la difusió d’actituds saludables perquè serveixin com a exemple per a la resta de la població adolescent i jove. Així mateix, han posat en evidència la importància que aquestes qüestions es tractin a fons des dels centres educatius.

Una campanya treballada

Els alumnes de l’Escola Arrels 2 han treballat des de la idea inicial, escollint el tema d’aquest projecte, fins als darrers passos de la seva execució. Durant tot el passat curs han aprofundit aspectes relacionats amb la planificació, el pressupost de les accions, la inversió, les despeses...

Finalment, han pogut realitzar activitats molt divendres com entrevistes a Ràdio Solsona, muntar una parada a la Fira del Trumfo del Solsona i organitzar tornejos de futbol. També han tractat aspectes relacionats amb la imatge de la campanya com el disposar d’un logotip propi, elaborar un tríptic informatiu i fins i tot idear el llacet propi de l’anorèxia, després de descobrir que no existia.