La Festa de Sant Antoni de Solsona estrena goigs compostos per a l'ocasió
Desenes de cavalls i carros participaran aquest dissabte a la cercavila, la benedicció i els Tres Tombs

Cercavila de la Festa de Sant Antoni Abat de Solsona / ARXIU/r.m.
Q.C. | SOLSONA
Solsona reviurà aquest cap de setmana la tradició rural de la comarca amb la Festa de Sant Antoni Abat. La celebració manté l'estructura d'anys anteriors i, com l'any passat, tampoc inclourà la tradicional cursa de cavalls. El programa d'aquest any presenta com a principal novetat l'estrena dels goigs de Sant Antoni, que han realitzat per a l'ocasió els Gogistes Solsonins i es coneixeran dissabte, en el moment de la missa, que comença a les 10 del matí.
Els actes principals de la festa, organitzada per Cofestas i els pendonistes d'enguany, Josep Colell, Maria Torregassa i Concepció Villaró, són la cercavila, la benedicció i els Tres Tombs, que protagonitzaran desenes de cavalls i carros acompanyats per l'orquestra Pantinfanjàs. Com a novetat, després de la cercavila, al Camp del Serra, hi haurà una exhibició de Volteig Cosac, que consisteix en diferents acrobàcies dalt d'un cavall. Una altra de les novetats és la incorporació del santoral en el calendari editat per a l'ocasió, "l'any passat va agradar molt i aquest any l'hem repetit però més complet, hi hem afegit el santoral i les llunes", assegura Maria Torregassa. Una representació teatral i un sopar completen la programació de dissabte. Diumenge hi haurà ball.
- Sílvia Caballol, escriptora i psicòloga: «Els nens no paren i gràcies a això despleguen totes les seves capacitats intel·lectuals»
- La Mola es treu 15 tones de sobre
- La reacció d'un policia de Manresa per un embús en hora punta: «Tenim coses més importants a fer...»
- Mireia Roura, pacient amb càncer de 55 anys: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
- Un manresà inaugura aquest dissabte a Sant Fruitós una empresa d’elaboració de licors artesanals
- L'home que es passejava per Manresa amb una arma simulada va ser detingut per entrar a la delegació del Govern amb la pistola
- La prolongació Guimerà de Manresa es queda sense roba de nens
- L’Escolania de Montserrat respon a les crítiques per cantar en castellà al disc de Rosalía: «En cap cas vam imaginar que seria motiu de polèmica»