Tot un èxit. Així es qualifica la iniciativa de Solsona d'avançar a una de les dates del pont de la Puríssima i de fer créixer el mercat nadalenc dels artesans amb la Fira del Tió, que han impulsat conjuntament entitats i administracions. El nucli antic va bullir ahir durant tot el dia amb la concurrència de gent atreta per l'oferta de 22 parades d'artesans, comerços i entitats establertes a la plaça Major i les nombroses activitats paral·leles amb l'objectiu d'atraure les famílies i també amb una destacada vocació solidària.

Laura Juárez, presidenta de l'Associació per a la Promoció dels Productes Artesans i de Qualitat del Solsonès, va explicar que "la quantitat de gent que volta no té res a veure amb la d'altres anys. A més, també es compra prou, perquè la fira té l'objectiu d'oferir regals de cara a Nadal". Juárez assenyalava també que el fet d'haver aconseguit implicació per oferir actes complementaris també havia propiciat que es muntessin més parades: 15 d'artesans i la resta, de comerços i entitats com Amisol, Sol del Solsonès, l'Associació de Familiars de Malalts d'Alzheimer i l'escola El Vinyet. "Hi ha una varietat interessant de productes i el fet és que, amb la multiplicació de l'oferta, hi ha més animació. I la gent crida la gent".

Les parades disposades a la plaça Major oferien des de productes d'alimentació (melmelades, coques) fins a productes artesans com ceràmica, llanes, titelles de fusta, joies... A més, enguany és el primer cop que l'Associació per a la Promoció dels Productes Artesans i de Qualitat del Solsonès, que té una quarantena de socis, ha creat unes paneres per oferir com a regals d'empresa. La més barata (20 euros) inclou un formatge, un vi i una peça d'artesania amb denominació d'origen solsonina.