L'Oficina d'Atenció al Consumidor del Consell Comarcal del Solsonès (OCIC) ha tancat l'any 2017 amb quatre vegades més d'arbitratges de consum que l'any anterior. Si el 2016 n'hi havia hagut 28, el 2017 n'hi ha hagut 110, dels quals 95 s'han resolt per laude, 49 corresponien a consumidors de la comarca i 46 pertanyen a expedients en què el Consell Comarcal ha prestat suport tècnic a la Junta Arbitral de Consum de Catalu-nya.

Les reclamacions més comunes han estat per canvis de preus en les tarifes de telefonia i Internet, així com contractes d'alta en companyies de gas i llum. A més dels 110 arbitratges, l'oficina ha actuat en 111 reclamacions, 671 consultes, 90 mediacions, 26 denúncies i 14 queixes. Les actuacions, en total, han arribat a 1.022, una xifra que ha disminuït respecte a l'any anterior.

Segons Josep Caelles, conseller comarcal de Promoció Econòmica i responsable de l'Oficina d'Atenció al Consumidor, les xifres actuals remarquen que el servei està a disposició de l'usuari per fer valer els seus drets.