La quarta Jornada de Turisme del Solsonès, celebrada ahir al municipi de Pinós, va reunir els agents turístics del territori per tal d'explicar-se les novetats de cara a l'estiu 2018. La presentació de la campanya turística comarcal «Quin gust de comarca», del Consell Comarcal, va explicar un seguit de resultats satisfactoris, com ara el fet d'haver doblat els seguidors del compte de Turisme Solsonès a Facebook.

Tot seguit, va tenir lloc la presentació de les iniciatives Territori de Masies i el seu projecte Tasta Territori. També van parlar responsables del festival Espurnes Barroques, que aquest cap de setmana acaba la programació justament al Solsonès, així com Pilar Bielsa, presidenta de l'Associació de Turisme Rural de la comarca. També anomenada per les seves sigles, TRAS, enguany ha complert 25 anys.

El Gremi d'Hostaleria del Solsonès, a través del seu nou coordinador Nil Vendrells, va anunciar la recuperació de la Fira de la Tapa i l'inici del treball conjunt amb l'Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona (AdlSolCar). El seu tècnic agroalimentari, Carles Pujol, va explicar que a partir d'aquest estiu l'Agència disposarà d'un carret mòbil amb una cuina «per anar a fer actes gastronòmics pel territori».

La tècnica de turisme de l'Agència, Trini Pià, va ensenyar a la trentena d'assistents el nou audiovisual que hi haurà al Pou de Gel de Solsona Stania Kuspertova, responsable del Zoo del Pirineu i de l'Associació de Turisme de la vall de Lord, va dir que l'aplicació de restaurants de la vall «s'ampliarà, i inclourà activitats per temàtiques, per tal que la gent ens pugui trobar fàcilment».

Albert Colell i Ivan Viladrich, guies de Solsona Experience, van explicar la nova creació del club Voliacs. La guia de Medi Natural Sílvia Rovira va presentar les rutes de BTT i trekking pel Solsonès, i també van tenir espai les propostes dels Artesans del Solsonès, de l'empresa Tirant Milles i de Solsonstici 2018.