El president de la jove cooperativa solsonina, Albert Colell, valora «de forma molt positiva» l'increment de més 650 visitants durant el 2018. «Aquest fet ens demostra que fem la nostra feina amb passió i professionalitat».

La visita estrella que ofereix la cooperativa és la que s'anomena Solsona Monumental, el recorregut de la qual inclou el pou de gel, la catedral, el Quarto dels Gegants, el nucli antic i un tast de productes a la botiga de Riuverd. Aquesta activitat s'ofereix cada dissabte i diumenge. De fet, més de la meitat de turistes que arriben a Solsona aposten per conèixer la ciutat a través d'aquesta opció.

També les visites temàtiques del campanar i del Quarto dels Gegants han tingut una gran acollida. Totes dues han duplicat el nombre de visitants el darrer any.

Durant el 2018, Solsona Experience va incorporar la col·laboració de la cooperativa de productes d'artesania Riuverd, i ara dues visites s'acaben fent un tast de productes locals a la seva botiga.

«No només volem ensenyar la cultura i la història de Solsona. També volem que la gent tasti quin gust té Solsona, que tastin els productes de proximitat i de qualitat de la nostra comarca», afegeix Colell. «D'altra banda, Riuverd, com a cooperativa d'inserció laboral, comparteix els nostres ideals i ens dona un valor afegit».

Aquesta incorporació ha estat una de les causes de l'augment del 50% de visitants a la visita gastronòmica Tasta Solsona, alhora que ha portat més turistes a la visita Solsona Monumental.

A banda de Riuverd, el 2018 la cooperativa solsonina va iniciar una col·laboració amb Òmnium Cultural del Solsonès oferint visites gratuïtes als conferenciants que l'entitat porta a Solsona. Ramon Segués, antic president d'Òmnium Cultural del Soslonès, diu que aquesta col·laboració ha estat un «gran encert», ja que «personatges com Ramon Cotarelo i Lluís Soler no només han estat de pas per Solsona, sinó que també han tingut l'oportunitat de conèixer la nostra història, les tradicions i el folklore, sempre guiats per joves que s'estimen i coneixen perfectament la seva terra».

Una de les marques de la casa de Solsona Experience són les visites nocturnes d'estiu teatralitzades sobre alguna etapa històrica a la ciutat. Des del 2014 ofereixen aquest especial d'estiu per al públic solsoní, i per primer cop han sobrepassat la xifra dels 500 visitants. «L'aposta per explicar el conflicte intern de la llum entre les famílies Moles i Reig, i la forma com ho vam fer, ha estat un gran encert, i això ens ha portat a augmentar gairebé el 20% el total de visitants», exposa Colell, guionista de les visites.

Com a cooperativa d'iniciativa social, Solsona Experience ofereix a totes les escoles de la comarca visites gratuïtes, tant per als alumnes com per al professorat.

Colell diu que aquesta és una forma de retornar a la ciutat el que els dona i alhora fer estimar als infants de Solsona el lloc on viuen. A més a més, es demostra que els centres educatius de la comarca tenen molt en compte aquesta opció, ja que el 2017 van rebre gairebé 600 alumnes, però el 2018 la xifra ha passat el miler.

La direcció de l'escola Arrels valora la funció que fa Solsona Experience: «Als alumnes els motiva que persones joves, moltes vegades excompanyes seves de l'escola, els facin descobrir la ciutat d'on són».