L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Solsonès (OCIC) tanca l'any 2018 amb 1.278 actuacions, gairebé 200 més que el 2017. Entre aquestes actuacions, les més destacades són les reclamacions, amb un total de 181, que són bàsicament per cancel·lacions i retards de vols de les aerolínies de baix cost, i també per l'augment de les tarifes de les companyies de telefonia i per errors de factures de companyies de la llum i del gas.

L'any 2018 l'Oficina del Consumidor també va tramitar 70 reclamacions més respecte al 2017, en què en va tenir 111. El 73,8% de les reclamacions s'han resolt a favor del consumidor a través de la mediació que es fa entre empresa i consumidor. També les consultes van augmentar respecte al 2017 i van passar de 671 a 868 l'any 2018.

Per contra, les denúncies van disminuir de 26 el 2017 a 17 el 2018, i pel que fa a les queixes es van reduir considerablement i van passar de 14 l'any 2017 a només 1 l'any 2018.

Segons han explicat els responsables de l'Oficina del Consumidor, un altre tipus de reclamacions i queixes que augmenta progressivament és sobre la compra de productes o d'entrades a través d'Internet, per possibles estafes o retards.