14 de setembre de 2019
14.09.2019

Bargalló assegura que estudiarà la fusió de l'escola i l'institut de Sant Llorenç

El conseller d'Educació va visitar les aules dels centres amb l'alcalde del poble, Francesc Riu

13.09.2019 | 23:43
El conseller d'Educació, Josep Bargalló, en una aula de l'institut

El conseller d'Educació, Josep Bargalló, va visitar ahir l'escola Vall de Lord i l'institut de Sant Llorenç de Morunys per discutir el futur dels dos centres educatius, que els alcaldes de la zona voldrien fusionar en un institut escola. Bargalló va visitar els dos centres acompanyat de la delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps, la directora dels Serveis Territorials d'Educació, Dolors Collell, i l'alcalde de Sant Llorenç de Morunys, Francesc Riu.

Després de recórrer alguns dels espais de l'escola i de l'institut, que comparteixen pati i menjador, es va reunir amb altres alcaldes de la vall de Lord per parlar del futur d'aquests centres. «És cert que d'entrada té molts dels condicionants per poder ser un institut escola, però falta el projecte educatiu que encara no han lliurat», va explicar Bargalló, que va mostrar-se optimista en el sentit que, «si hi ha un projecte educatiu sòlid, uns informes territorials que ho avalin i un compromís dels ajuntaments de l'entorn de participar-hi, és un pas fàcil».

Sobre el canvi d'horari a l'institut que demanen alguns centres escolars catalans, Bargalló va criticar l'actual horari compacte que se segueix en la majoria de centres d'ensenyament secundari de Catalunya. «No sé en quin discurs de salut o de neurociència, algú pot defensar que joves de 14 o 15 anys marxin a les 7 del matí de casa, tornin a quarts de 5 i encara no hagin dinat, com passa a la vall de Lord», explicava Bargalló. Per solucionar aquesta problemàtica, el conseller va dir que el departament d'Educació «ha de posar a la taula casos que no funcionen, com el d'aquí» per començar a treballar en aconseguir un horari més saludable pels nens.

Bargalló va anomenar els criteris a seguir des del Govern per aconseguir canviar la problemàtica dels horaris a Catalunya. «Parlar de reforma horària, parlar d'horaris escolars saludables i parlar d'aplicació dels criteris de neurociència en l'organització del temps educatiu», va relatar el conseller.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook