«La seguretat aquí també és cosa teva». És el missatge que es troben els clients de 37 establiments amb terrassa de Solsona. L'Ajuntament, a través de l'Agència de Desenvolupament Local, ha impulsat una campanya de sensibilització mitjançant estovalles de paper individuals. Se n'han fet 10.000 unitats de diferents colors, que es van acabar de repartir divendres passat.

Seguir les recomanacions d'higiene de mans, dur mascareta, mantenir la distància física interpersonal, respectar la capacitat del local, anar al lavabo d'un en un i pagar preferiblement amb targeta són algunes de les mesures que es recorda a la clientela en els protectors de taula. La voluntat és que es minimitzi el risc de contagi del coronavirus. Col·laboren en aquesta campanya el Gremi d'Hostaleria del Solsonès, la UBIC i Empresaris per al Solsonès.

La campanya ha estat una novetat en el sector de la restauració, que, més enllà del suport a aquesta iniciativa, té la mirada fixada en aquest dilluns, quan la ciutat i tota la Catalunya Central passaran a la fase 2 de la desescalada, més permisiva pel que fa a moviments de les persones, i que ja permet servir a l'interior dels establiments de restauració. Tot i que la reobertura de l'interior s'haurà de fer amb una reducció de la capacitat dels locals (el 40% del nombre de taules que tinguin), els propietaris dels establiments com bars i restaurants consideren que serà un pas més cap a la normalitat.

L'Ajuntament de Solsona recorda que, quant al servei de ter-rassa, segons la normativa la capacitat ha de ser del 50% de la que té concedida l'establiment.