02 de setembre de 2020
02.09.2020
Regió7

El Solsonès engega una nova campanya contra la violència masclista

La iniciativa impulsada pel Consell Comarcal i els 15 ajuntaments de la comarca posa el focus en cinc públics diferents

02.09.2020 | 14:05
Un dels cartells de la campanya |

Amb el lema "Fem impensables les violències masclistes", el Solsonès posa en marxa una campanya que té per objectiu remoure totes aquelles estructures i actituds que sostenen i perpetuen les violències masclistes, un problema que afecta una de cada tres dones en algun moment de la seva vida.

Una de les principals novetats és la diversitat de públics a les quals s'adreça la iniciativa. Sota el paraigua d'una mateixa campanya s'aglutinen accions comunicatives específiques destinades a cinc públics diferents: per a dones, homes, infants, joves i professionals que treballen en l'àmbit de la violència masclista. I és que, com afirma Maribel Bella, tècnica del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Solsonès, "tendim a pensar que això no va amb nosaltres quan en realitat som determinants perquè deixi de passar". La campanya és impulsada pel Consell Comarcal, a través del SIAD, i executada coordinadament amb els ajuntaments del Solsonès.

"Adona't", eines per identificar la violència

Tenir eines per identificar la violència masclista, conèixer quin és el procés a través del qual s'instaura dins d'una relació, identificar els factors de risc, saber a quins serveis podem demanar ajuda o com ens podem autoprotegir. Aquests són alguns dels continguts que es volen difondre a través d'"Adona't", la part de la campanya adreçada a les dones.
Les principals accions són l'edició de material divulgatiu, consistent en quatre models de cartells diferents dissenyats i il·lustrats per la il·lustradora Marta Bellvehí i un quadríptic informatiu, i la difusió de tres espots que combinen literatura, dansa i il·lustració, entre d'altres, per impactar mitjançant un llenguatge més subtil i emocional.

Material audiovisual per a joves i famílies

El públic jove és un dels principals objectius d e la campanya. De fet, durant el passat curs escolar, i en el marc d'aquesta campanya, ja es van dur a terme gairebé una vintena de tallers per a alumnat i professorat de secundària tant a Solsona com a Sant Llorenç de Morunys.

El tancament dels centres a causa de la covid-19 no va permetre realitzar totes les activitats previstes sota el nom de "Questiona't". Per això, aquelles accions es complementaran amb material audiovisual adreçat a joves i a famílies per tal que puguin accedir a aquests continguts.

Treball en xarxa

Paral·lelament, des del SIAD s'està treballant en la programació de diverses accions de formació adreçades a professionals que intervenen en la detecció, atenció o recuperació de dones i infants en situació de violència. Properament s'anunciaran els cursos, que s'agruparan amb el nom "Implica't".

La realització d'una campanya com aquesta ha estat possible gràcies a la voluntat de col·laboració i cooperació dels diferents municipis del Solsonès i del Consell Comarcal. Tal com expressa la presidenta del l'ens intermunicipal, Sara Alarcón, "sumar esforços ens permet crear una campanya més ambiciosa i amb un major impacte en la població".

Els ajuntaments de Solsona i Sant Llorenç s'han centrat en la línia adreçada a joves, professorat i família, en tant que són les poblacions que concentren els centres d'educació secundària de la comarca. Per la seva banda, els municipis més petits s'han focalitzat en els missatges destinats a les dones i en la identificació de les violències masclistes.

El desplegament complet de la campanya s'ha projectat en un període de dos anys a través del suport de l'Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya i amb el finançament de la Secretaria d'Estat d'Igualtat que reben els diferents ajuntaments a través del Pacte d'Estat contra la violència de gènere.

La campanya del Solsonès contra les violències masclistes es podrà seguir a través del web www.campanyaimpensables.cat i també al perfil d'Instagram @campanyaimpensables.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook